בעלי חנויות רבים ברחובות שהיו פעם ראשיים ושוקקי חיים מתלוננים כי הלקוחות כבר לא מגיעים. גם בקניונים התנועה דלילה ומתחמי קניות נסגרים או מחליפים שוכרים במהירות. צרכנים רבים מכל הגילאים כבר לא חוששים לקנות דרך הרשת באמצעים מאובטחים והדרך להגיע אליהם עוברת בחנות וירטואלית.
אם בתחילת ימי האינטרנט רבים חששו לשלם באשראי ברשת, כיום, בעזרת שיטות סליקה שונות כמו פייפאל ופייבוקס, אנשים מבצעים רכישות רבות ברשת. על מנת לחשוף את מרכולתכם בשוק הגדול בעולם כדאי להקים ולנהל כראוי חנות באינטרנט.
בשלב הקמת האתר (החנות הוירטואלית) כדאי לחשוב היטב כיצד להציג את הסחורה באופן נוח ללקוח הפוטנציאלי, להקפיד כי הרכישה נוחה, קלה ומאובטחת וכי ניתן בכל מקרה ליצור קשר עמכם באופן מיידי. אך לאחר שהקמתם אתר מצוין עדיין עליכם לעזור ללקוחות למצוא אתכם ברשת – איך עושים זאת?
כיום כל בעל חנות או סוחר הוא גם יחצ”ן ופרסומאי של העסק שלו, לכן כדאי להכיר כמה אפשרויות בלימודי שיווק ברשת.
קידום אתרים– אפשרות זו נחלקת לשתיים. אפשר לקדם בצורה אורגנית את אתרכם באמצעות מקדם אתרים וכתיבת תוכן, כך תוכלו להציע ללקוח תוכן רלוונטי מעניין וממוקד לתחום העניין של העסק שלכם. עם הזמן תתקדמו במעלה החיפוש בגוגל מה שיבטיח חשיפה גבוהה יותר ברשת ומן הסתם גם כניסות רבות יותר לחנות האינטרנטית שלכם.
אפשרות שנייה היא קידום ממומן – תשלום לגוגל על מנת שהחברה תפרסם אתכם בעמוד החיפוש הראשון עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים. זוהי אופציה מהירה יותר לחשיפה מקסימקלית בזמן מינימלי אולם עם תום תקציב הפרסום שלכם שוב תחוו נפילה דרמטית בחשיפת הגולשים לאתר החנות שלכם.
רשתות חברתיות– אז יש לכם חנות וירטואלית אבל אם הגולשים כל היום בפייסבוק או באינסטגרם איך הם יוכלו להגיע אליכם? לפני שאתם משקיעים בהקמת עמוד עסק מפואר בפייסבוק חשבו היכן באמת גולשים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. בני נוער מעדיפים את האינסטגרם או סנאפצ’ט, עיתונאים מרבים לצייץ בטוויטר וכמעט כל השאר מתרוצצים בפייסבוק. לכל פלטפורמה יש יתרונות וחסרונות בשיווק החנות שלכם ברשת, אך בכל מקרה אתם רוצים להיות איפה שהצרכנים שלכם נמצאים. הקפידו להעלות תכנים רלוונטים ולא רק מכירתיים, לשתף בטיפים מעולם התוכן של העיסוק שלכם, להעלות תמונות מזמינות, סרטונים משעשעים ואם אתם עורכים מבצע אז תנו ללקוחות לדעת.
תזכרו שברשת אין טוב ממראה עיניים – אל תתפארו כמה מוצר הניקיון שלכם מעולה לריק, העלו סרטון קצר בו אתם מדגימים זאת. רוצים להמחיש שהפרגולות שלכם היפות ביותר – העלו גלריה של עבודות קודמות.
תהיו מעורבים – לא מספיק רק לפרסם תכנים. תגיבו ללקוחות במהירות, תתיחסו להערות ולביקורות וכדאי גם להשתתף בעמודי תוכן וקבוצות באותו התחום שלכם.