האם כדאי ללמוד תואר שני במנהל עסקים? אילו מסלולי התמחות יש במסגרת הלימודים לתואר שני במנהל עסקים? כיצד תואר שני במנהל עסקים יכול לסייע לכם במהלך הקריירה?
אקדמאים רבים מתלבטים האם להמשיך ללמוד לתואר שני במנהל עסקים או להשתלב בשוק העבודה כדי לרכוש ידע וניסיון מעשי. לאחר שלוש עד ארבע שנות לימוד אינטנסיביות במסגרת הלימודים לתואר ראשון – קשה לקבל החלטה האם להמשיך ללמוד באקדמיה לתואר שני, לכן כדאי לדעת כי MBA במנהל עסקים מקנה יתרונות רבים לבוגרים, ואחד היתרונות החשובים הוא אפשרות הקידום לתפקידי ניהול בכירים בחברות ובארגונים מובילים.
מה לומדים במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים?
תוכנית הלימודים לתואר שני במנהל עסקים נועדה להכשיר את הבוגרים לתפקידי ניהול ולספק להם כלים עדכניים, מיומנויות בתחום הניהול וידע פרקטי ומעשי בתחום התמחותם. במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים הסטודנטים נדרשים להשתתף בכל קורסי החובה ועליהם לקחת קורסי בחירה בהתאם למסלול ההתמחות.
במהלך הלימודים לתואר שני במנהל עסקים לומדים בין היתר את הנושאים הבאים: ניהול השיווק, התנהגות ארגונית, ניהול המימון, דיני עסקים, עקרונות היזמות העסקית, אתיקה עסקית, אחריות תאגידית, ניהול משאבי אנוש, חשבונאות פיננסית, ניהול מערכות מידע, חשבונאות ניהולית, אסטרטגיה עסקית ועוד.
חשוב לציין כי תואר שני במנהל עסקים מעניק עדיפות משמעותית בראיונות עבודה למגוון משרות ניהול. רוב המעסיקים בוחרים מועמדים בעלי תואר שני במנהל עסקים בגלל הידע המעמיק והמקיף, ההתמחות המקצועית בתחום מסוים הנדרש לתפקיד ומאחר ולבוגרי המסלול ישנם כישורים מיוחדים.
משך הלימודים לתואר שני במנהל עסקים
לבחירת הסטודנטים יש 4 מסלולי לימוד באורך שונה לתואר שני במנהל עסקים, משך הלימודים הפרונטליים הוא 12, 15 או 21 חודשים. בשנת הלימודים הראשונה הסטודנטים משתתפים בקורסי חובה על פי תוכנית מובנית ובשנה השנייה ללימודים עליהם לבחור קורסי בחירה, עם או ללא התמחות בהתאם למסלול ההכשרה.
לימודי תואר שני במנהל עסקים מתקיימים בשעות אחה”צ והערב, ובימי שישי בבוקר, על מנת לאפשר לסטודנטים להמשיך לעבוד במקביל ללימודים.
מסלולי ההתמחות בתואר שני במנהל עסקים
- MBA ללא התמחות – הסטודנטים לומדים קורסים מתחומי התמחות שונים ורוכשים ידע מעמיק בלימודי ההרחבה במנהל עסקים. התואר מקנה ידע מקיף וכלים במגוון נושאים.
- התמחות בניהול – במסגרת התמחות במימון הסטודנטים רוכשים ידע וכלים בנושאים כמו ניהול פיננסי, ניתוח דוחות כספיים, השקעות בשוק ההון, ניהול סיכונים, בנקאות ועוד. התמחות במימון מהווה יתרון משמעותי למגוון תפקידי ניהול בכירים.
- התמחות בשיווק – במסגרת התמחות בשיווק הסטודנטים רוכשים ידע מקיף בנושאים כמו שיווק בינלאומי, התנהגות צרכנים, תקשורת שיווקית, מחקרי שוק, פרסום ושיווק בדיגיטל. ההתמחות מאפשרת לבוגרים להתקדם לתפקידים בכירים כמו סמנכ”ל שיווק, תפקידי ניהול במשרדי פרסום מובילים ועוד.
- התמחות בניהול והתנהגות ארגונית – במסגרת התמחות בניהול והתנהגות ארגונית לומדים נושאים כמו ניהול משאבי אנוש, תרבות ארגונית, יחסי עבודה ועוד. ההתמחות מאפשרת לבוגרים להשתלב בתפקידי ניהול בכירים בכל הארגונים, לרבות תפקיד מנהל משאבי אנוש.
- התמחות ביזמות וטכנולוגיה – במסגרת התמחות ביזמות וטכנולוגיה עתידית רוכשים ידע בתחומים כמו ניהול פרויקטים, מימון מיזמים, ניהול מוצר בהייטק ועוד. ההתמחות מאפשרת לבוגרים להשתלב במגוון תפקידי ניהול בכירים בהייטק, בתעשייה עתירת הידע ובתעשיות הביטחוניות.