מכללת תלפיות מציעה תכנית חדשה לבוגרי תואר ראשון, תכנית ניתוח התנהגות יישומי. הביקוש למנתחי התנהגות הולך וגובר בשנים האחרונות, ומבטיח התקדמות מקצועית ואישית במערכת החינוך.
מטרת ניתוח ההתנהגות הוא לשפר את איכות חייהם של ילדים ובוגרים באמצעות שינוי ושיפור של התנהגויות בעלות חשיבות חברתית. תכנית ניתוח ההתנהגות ייחודית בכך שהיא משלבת תפיסה מדעית המבוססת על איסוף נתונים ועל תפיסה חברתית אשר מדגישה התנהגויות בעלות חשיבות מעשית.
ניתוח התנהגות מתאר את פעולות האדם במונחי תפקוד. ההתנהגות מוסברת בהקשרים בהם היא מתרחשת (נסיבות), ובקשר המשולש שבין הנסיבות, ההתנהגות והתוצאות המלוות את ההתנהגות. איסוף הנתונים וניתוחו של הקשר המשולש (נסיבות , התנהגות ותוצאה) מאפשר טיפול יעיל בהתנהגויות מאתגרות במערכת החינוך, באמצעות מתן כלים יישומיים להוראה יעילה, הן במערכת החינוך הכללית והן בחינוך המיוחד לגווניו השונים.
מנתחי התנהגות מנחים מורים והורים לדרך ההתמודדות והטיפול במגוון רחב של אוכלוסיות, אשר כוללות בין היתר ילדים ובוגרים עם לקויות התפתחותיות, ADHD, ילדים על הרצף האוטיסטי, קשיי התנהגות ועוד.
בשנת הלימודים הבאה נפתחת לראשונה התכנית במכללת תלפיות, מן המכללות הוותיקות והבולטות בארץ. זוהי תוכנית ראשונה וייחודית המתקיימת במכללה דתית לאומית ומיועדת לבעלי תואר ראשון בחינוך, בפסיכולוגיה ובעבודה סוציאלית. הלימודים מועברים על ידי מרצים מן השורה הראשונה במערכת החינוך, בעלי ניסיון רב בניתוח התנהגות במערכת החינוך ובתכניות ביתיות. בראש התכנית עומדת ד”ר שלומית זילברנגל, מנתחת התנהגות בעלת ניסיון רב בהוראה, הדרכה ועבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי. התכנית מתקיימת במתכונת של יום בשבוע, תוך דגש על קבוצות קטנות ויחס אישי.
ראש התכנית ד”ר שלומית זילברנגל מספרת כי: “לאחרונה, קיים צורך הולך בגובר במערכת החינוך במנתחי התנהגות. הקורס שלנו מכשיר את הסטודנטים לקראת הפיכתם למנתחי התנהגות. בנוסף, המרצים בתכנית הם מנתחי התנהגות העובדים בשטח עם ניסיון של שנים במערכת החינוך. הם מבינים את הצורך שקיים היום במערכת החינוך במנתחי התנהגות”.
מכללת תלפיות לחינוך מזמינה אותך לשפר ולקדם את כישורי ההוראה שלך, ולהתקדם במערכת החינוך עם תפקיד חדש ומבוקש המבטיח אתגר וסיפוק.