מנהלי המוסדות הלימודיים בעולם של ימינו מתמודדים עם אתגרים יותר מאשר קודמיהם. הרשימה הבאה מלמדת את כובד האתגרים העומדים בפני מנהלי בתי הספר של ימינו:
- שינויים בתכניות הלימודים ובדרכי ההערכה
- פערים בין מורים
- השפעת הטכנולוגיה
- המדיה החברתית והאינטרנט
- טלפונים חכמים
- מגבלות תקציביות
- תחלופה בקרב צוות העובדים הקבוע
- סוגיות חברתיות
- עמידה ביעדים ובמועדים של משרד החינוך
מיתוג מוסד הלימודים – מה זה אומר?
- תהליך המיתוג כרוך ביצירת שם ייחודי ותדמית מיוחדת של ׳המוצר׳ במוחם של ׳הצרכנים׳. זה נעשה בעיקר באמצעות קמפיינים פרסומיים המשדרים בעקביות נושא אחד ספציפי.
- מיתוג נועד לבסס משמעות ונוכחות נבדלת שלכם, בשוק המוסדות הלימודיים, כדי למשוך אליכם תלמידים חדשים ולשמור על נאמנות תלמידי המוסד הקיימים.
למה חייבים למתג את מוסד הלימודים?
- כי המנהל, הוא זה שאמור לספר את סיפורו של המוסד, לפני שמישהו אחר יעשה זאת.
- כי לא מעט בתי ספר, בעיקר בשכונות החלשות, מקבלות שם רע מהתקשורת או מפוליטיקאים מקומיים.
- כי המימון והתקציב שיקבל המוסד הלימודי, קשורים גם למספר התלמידים שילמדו בו השנה.
למתג מחדש את מוסד הלימודים שלכם – לוגו, שילוט, נייר מכתבים
- לוגו – את הסמל שתאמצו לעצמכם אפשר יהיה לזהות על גבי כל דבר אפשרי, החל מתלבושת בית ספר וכלה בציוד משרדי שמשמש אתכם (כמו עטים, עפרונות, נייר מכתבים וכדומה).
- מוטו – משפט או ביטוי קצר ישקף את החזון הבית ספרי או את האידיאלים המנחים את המוסד שלכם.
- שילוט – השתמשו בשלטים ממותגים, בין אם מדובר בשילוט חיצוני או בשילוט הכוונה פנימי.
- לוח שנה, מדבקות, פליירים וכרזות ממותגים – אותם אפשר להצמיד לארונות ברחבי המוסד הלימודי ולחלק לקהילת המוסד הלימודי.
- אביזרים פרסומיים נוספים, כוללים: מגנטים למקרר, סימניות לספרים או מדבקות למחשבים ניידים.
חשיבות השימוש במדיה החברתית
המדיה החברתית היא כלי מעולה לתקשורת והיא מאפשרת לעדכן את אוכלוסיית בית הספר לגבי תכניות בטווח הקצר והארוך. לכן, פתחו חשבונות בטוויטר, בפייסבוק, באינסטגרם, וכעת:
- קבעו איש צוות המתמצא במחשבים, כדי לבנות, ליצור ולהוביל צוות לקידום ולשיווק. הצוות ינהל ויפקח על כל חשבונות המדיה החברתית שלכם.
- צרו תקשורת עם ההורים כדי ליידע על חשבונות המדיה החברתית של המוסד.
- פנו לחברי הקהילה בעזרת המדיה
למה כדאי לשווק ולקדם את המוסד החינוכי שלכם?
כמנהלי המוסד, תפקידכם הוא להתמודד היטב עם הסביבה התחרותית של ימינו:
- לפתוח את אפשרויות הבחירה במוסד הלימודים שלכם.
- להגדיל את התדמית הציבורית שלכם בקהילה.
- לבנות למוסד הלימודים תדמית חיובית ולהרוויח תמיכה ואישורים ציבוריים לביצוע תכניות עתידיות.
לשתף בחזון, בשליחות ובמטרות
חזון, שליחות ומטרה משותפים –
- יעזרו לכם לתקשר את המוסד לבעלי עניין.
- יאפשרו לבעלי העניין להתגייס כדי לעזור לתלמידי המוסד להצליח.