בתיכון החברתי בתל אביב מסיימים מחצית ראשונה ומציגים פרויקטים בנושאי פוליטיקה, מעורבות חברתית, קהילה ואקו חקלאות
לאחר שנפתח בספטמבר האחרון, בשנת הקורונה שהביאה איתה הרבה חוסר יציבות וחוסר וודאות, במיוחד בתחום החינוך, בתיכון החברתי בתל אביב מסכמים את המחצית הראשונה. לכבוד סיום המחצית הציגו החניכים בפני חבריהם ללימודים והוריהם את תוצרי הפרויקטים עליהם עבדו בנושאים שהם בחרו להתעמק בהם – מעורבות חברתית, איכות סביבה, צדק חברתי, סובלנות וקבלת השונה.
בפרויקט בנושא צדק ומחאה חברתית חקרו החניכים מחאות חשובות וגדולות שהתרחשו לאורך ההיסטוריה וניסו לענות על השאלה: מה מניע אדם להיאבק עבור חברה טובה יותר?
מאבקים כגון- מאבק הודו לעצמאות ובפרט צעדת המלח בהובלת המנהיג מהאטמה גנדהי, מאבק הלהט”ב בישראל, שביתת כורי הפחם באנגליה שהתקיימה בשנים 1985-1984, המאבק הפמיניסטי לזכות הבחירה לנשים בארה”ב במאה ה-20 ומחאת הפנתרים השחורים בישראל בשנות ה-70. התוצר של הפרויקט היה יצירת פרופיל אינסטגרם של דמות משמעותית במחאה , הכולל תמונות מאפיינות בפיד וסטורי של אירוע משמעותי במאבק.
כיתות י”א התמקדו בנושא מאבקי עובדים תוך התעמקות בשאלה מהו עולם עבודה צודק? החניכים בחרו מאבקי עובדים בארץ מהעשור האחרון וערכו עליו כתבה עיתונאית. במהלך העבודה על הפרויקט הושם דגש על למידת עוולות, מאבק, פערים כלכליים, ניצול עובדים, תעסוקה בקרב בני נוער, כתיבה עיתונאית , עריכת ריאיון וכוחה של התאגדות.
במסגרת מגמת אמנות ותקשורת חברתית בחרו תלמידי כיתה י”א לחקור את הדינמיקה והקהילתיות הנוצרת בתקופת הקורונה במתקני האימונים בגן מאיר בעיר. החניכים יצרו קשר עם מתאמנים, ראיינו אותם, צילמו וערכו את החומרים. במסגרת המגמה לומדים החניכים את תולדות הצילום והאמנות, עיצוב, מיתוג וכתיבה. במסגרת הפרויקט החניכים עשו את כל השלבים כולל עריכת הטקסט ועיצוב הכתבה.
במגמת אקו חקלאות עשו החניכים פרויקט תכנון גינה המתמקד במיצוי הלימודים המעשיים והעיוניים במגמה. לאחר הכרות לעומק עם משבר האקלים ולימוד על אודות חשיבותם של צמחים בנוף העירוני כמושכי מאביקים, משפרי איכות אוויר ומצמצמים את “איי החום” העירוניים הוחלט להתמקד בתכנון מתחם הכניסה והחצר של בית הספר באופן שיבטא פינה ירוקה. הפרויקט כלל פינה מושכת מאביקים, צמחי נוי ותבלין ובניית ספסלי עץ על גבי הבטון להנעמת המרחב.
“החניכים בתיכון החברתי לומדים ללא לחץ ממבחנים ולא נמצאים במרדף אחרי ציונים, במערכת שעות דינמיות, ללא צלצולים. הלימודים מתקיימים באווירה שמעודדת חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ומיומנויות חקר שבאים לידי ביטוי בפרויקטים שחניכים בחרו להכין לסיום המחצית.
בין המחאות ומערכות הבחירות גדל כאן דור שאכפת לו ממה שקורה במדינה שלו ורוצה לדבר על זה. זה דור שרוצה להוביל שינויים וליצור חברה טובה יותר ועתיד טוב יותר. הנושאים שהם בחרו לפרויקטים מבטאים את המעורבות והרגישות שלהם למציאות בה הם חיים ובאמצעות
העבודה עליהם ניתן להם המקום להביע את דעותיהם ולייצר שיח בנושא”, מספר אלעד פלג מנהל משותף בתיכון החברתי.
בעקבות הגבלות הקורונה את הפרויקטים הציגו החניכים אונליין באתר ייעודי שנפתח לשם כך באתר של התיכון החברתי. הרישום לשנה הבאה כבר נפתח, ניתן להיכנס לאתר של התיכון וליצור קשר לקבלת מידע וכמובן להגיע ליום פתוח.