הישג נאה לאוניברסיטה הפתוחה שזכתה במקום הראשון במסגרת תחרות “הדאתה בכיתה” של מיזם ישראל דיגיטלית במשרד לשיוויון חברתי. במסגרת התחרות, נדרשו המשתתפים לבנות כלים יישומיים לקידום הוראה ולמידה מבוססת נתונים על גבי פלטפורמת קמפוס – המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית. בתחרות נחשפו המשתתפים ל- Big Data (אנונימי) של עשרות אלפי לומדים בקורסים מקוונים, ונדרשו לבנות כלים יישומיים לקידום הוראה ולמידה מבוססת נתונים לשיפור עולם החינוך וההשכלה הגבוהה.
הפתרון שפותח אתמול ע”י צוות האוניברסיטה הפתוחה זכה במקום הראשון בתחרות. הפתרון שפותח אתמול נותן מענה גנרי ובוחן את כל הקורסים ונותן תובנות על איכות הלמידה הדיגיטלית לסטודנטים, לצוות הקורס ולחוקרי למידה ומאפשר שלושה דברים: העלאת רמת המעורבות של הלומדים ומניעת נשירה (אחד האתגרים הגדולים שאיתם מתמודדת קהילת ה-MOOCs הוא אחוזי נטישה גדולים של קהל הלומדים), הצגת נתוני אנליטיקס לאנשי הוראה ולסטודנטים, וחשיפת נתונים לחוקרי למידה במטרה לגלות תובנות למידה נוספות.
מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר: “האוניברסיטה הפתוחה רואה הזדמנות גדולה בהתמודדות עם האתגר של ניתוח נתונים על למידה והוראה באופן שמקדם את הלומדים ומסייע להם להתקדם בהשגת היעדים הלימודיים שלהם.”
נציגי האוניברסיטה שהשתתפו במיזם: אורלי וייסר (ממחלקת מערכות מידע ומהמעבדה הפתוחה למדיה ומידע), איל רבין (מהמעבדה הפתוחה למדיה ומידע, וממחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה), מרב שמחה, רונית שגיא, רועי גומפריך, רמי ענבר (ראש הצוות) ושגיב ברהום (צוות הבינה העסקי BI במינהל המחשוב).