לנהל עסק זה אף פעם לא קל. ולמרות האירוניה שבדבר, פעמים רבות דווקא עסקים קטנים דורשים את העבודה הגדולה ביותר, בעיקר אם מדובר בתחום תחרותי כלשהו שבו יש לא מעט נציגים אחרים של המקצוע הפועלים בקרבת מקום.
בסופו של דבר, על מנת להצליח במלאכת קידום בגוגל, לא תמיד צריך את התקציבים הגדולים ביותר (למרות שאין ספק שזה עוזר), אלא יכולת להפיק את המרב ממה שיש לכם. בסופו של יום, ההצלחה נמדדת גם ביחס למשאבים שהושקעו, לכן תמיד צריך לחשוב באופן יחסי ולעשות את ההשוואות באופן מודע.
כיצד נעשית בניית אתרים עבור עסקים קטנים
על מנת לבנות אתר איכותי ומקצועי עבור בית עסק קטן, לא תמיד צריך להשקיע את הסכומים הגדולים ביותר. על מנת ליצור אתר מוכר ואיכותי עבור עסק קטן, יש לעבוד על פי כללים ברורים שעובדים עבור טייקונים וספקים מקומיים באותה המידה. על האתר להיות בנוי על פי כללי קידום האתרים:
- מותאם למובייל
- עיצוב נקי ומודרני
- מבנה אתר מובן ויעיל
- צד טכני תקין של קידום האתרים (קבצי רובוטס ומפת אתר)
- טקסטים ברורים ואיכותיים עם מידה נכונה של מילות חיפוש
עמידה בתנאים אלה לא דורשת סכומים גדולים, אלא עבודה ברמה בסיסית ואיכותית.
התפקיד החשוב של שיווק ברשתות החברתיות בתחום העסקים הקטנים
גורם חשוב ביותר של קידום בגוגל וגם של בניית קהילה שתספק פרנסה לבית העסק הקטן זה עבודת שיווק ברשתות החברתיות המאפשרת להגיע לכמה שיותר אנשים עם כל חידוש או שינוי שנעשה במסגרת בית העסק. העבודה הזאת נעשית במסגרת פייסבוק ורשתות פופולריות אחרות הרלוונטיות בעיקר לקהל היעד של בית העסק. בסופו של דבר, המטרה העיקרית של כל בית עסק זה למצוא את האנשים שהשירות שלו מדבר אליהם, בין אם ברגע הנתון, או בעתיד הבלתי ידוע. על מנת ליצור את הקהילה הטובה ביותר, יש להיות מיומנים בשיווק בסושיאל וגם ברזי הקידום באינטרנט באופן כללי.
הגורמים הקטנים שמשדרגים הליכי קידום בגוגל
כאמור, עולם האינטרנט מאפשר לנו להגיע להישגים גבוהים בתחום קידום בגוגל גם ללא תקציבים גבוהים ביותר, היות ועבודת בניית אתרים נעשית היום במחירים הגיוניים ביותר הודות להתפתחות הטכנולוגית והפלטפורמות השונות המעניקות את כל הכלים לכך. ההבדלים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול הם קודם כל אישיים ומותאמים באופן ספציפי לצרכים הייחודיים של כל בית עסק שהוא, קטן כגדול כאחד. לשם כך יש להתעמק בעשייה שלו, בחזון של המייסדים ובגורמים שמבדילים אותו משאר המתחרים בתחום שלו. כאשר מוצאים את הגורם שמבצע את העבודה ברבדים אלה – בין אם מדובר בחברה או ספק יחיד, ניתן להיות בטוחים שהעבודה תתבצע ברמה הנדרשת ותביא לתוצאות הרצויות, שהן השגת לידים איכותיים וצמיחה מתמידה של העסק.
המאמר נכתב ע״י אורי מינץ 077-9971646