בכל פעם שהחברה שלך צריכה להתמודד עם משבר, למשל התקפת האקרים, שמועות, מעשים ארגוניים, אלימות במקום העבודה, מצב בטחוני בעייתי, אסונות מעשה ידי אדם או מגיפה עולמית למשל כמו הקורונה, עליך לנהל את המצב נכון וביעילות. עליך להתאים את עצמך, להגיב לתנאים המשתנים ולוודא שהצוות שלך שולט במצב, יש לו את מלוא הידע והוא יודע כיצד לפעול תוך עמידה בחוקים ובתקנות בתחום הבטיחות והבריאות.
תבניות הדרכת בטיחות לעובדים
תן לצוות שלך כל משאב הדרוש להתמודדות מול המצב ולעמידה בתקנות ובחוק – במיוחד על ידי יצירת תבניות הדרכה ייעודיות הכוללות קטעי וידאו, טקסט, קבצים ותמונות. לעובדים שלך צריכה להיות גישה מיידית וקלה לכל תבניות ההדרכה הנ”ל, למשל באמצעות הצבת המידע בפורטל הארגוני. הוצא הודעת אימייל מפורטת ושקולה לכל העובדים ובה עיקרי הדברים, עם הפנייה לקבלת מידע מפורט מהפורטל הארגוני. יש לשמור על קור רוח ואין להרבות בהוצאת אימיילים כאלה כדי לא ליצור תחושת לחץ ומועקה אצל העובדים.
הדרכת בטיחות לעובדים – נהלים חדשים
בנוסף, יהיה עליך ליצור נהלים חדשים להתמודדות מול המצב החדש, למשל וירוס הקורונה ולהתמודדות איתו. צור ספרייה ייעודית בפורטל הארגוני לכל ההליכים החדשים הקשורים לקורונה, כגון עבודה מהבית, הנחיות התכנסות, תנועה ממקום למקום, הגנה אישית, היגיינה, חיטוי אזורי עבודה, השתתפות בכנסים, הדרכות, מדיניות טיסה לחו”ל, עדכון נוהל חופשה, התמודדות עם גורמי סיכון, מהן אוכלוסיות בסיכון, שאלות נפוצות וכו’. עדכן את רשימת אנשי הקשר בחירום בפורטל הארגוני.
תכנן וצור הדרכת בטיחות לעובדים המותאמת למצב החדש. אם לא ניתן להתכנס לצורך ההדרכה, אזי היא תועבר בפורטל.
התאם את התנהלות החברה למצב החדש
התאם את התנהלות החברה והצוות למצב החדש שנכפה על כולם, על מנת להתאימו לרגולציה, לתקנות ולחוק ההיגיון. בנושא הקורונה לדוגמא: הפחתה בכמות העובדים הנמצאים במפעל באותה עת באמצעות מעבר לעבודה במשמרות, איסור קיום התכנסויות וישיבות צוות מעל כמות מסויימת של עובדים, ניהול פגישות וידאו, שמירה על ריחוק חברתי, איסור פתיחת חדר האוכל בצהרים ומעבר לחלוקת חמגשיות, היגיינה והגנה אישית, חיטוי החדר או אזור העבודה, איסור יציאות לחופשה בחו”ל, מעבר לעבודה מהבית אם מתאפשר, ועוד.
ספק תקשורת רציפה לעובדים
צור ערוץ תקשורת ישיר עם אנשי צוות מרכזיים ממשאבי אנוש המוכנים להתייחס לשאלות.
ספק עדכונים כלליים לגבי הכנות החברה ופעולותיה להגנה על הצוות לאור המצב החדש.
תן עדכונים שוטפים של המנכ”ל על דרך ההתנהלות של החברה ביחס למצב החדש.
תן עדכונים מרכזיים אחרים בנושא לקוחות ופעילות החברה ביחס לעבודה עם שותפים, ספקים וכו ‘.
תן עדכונים תפעוליים: אם לדוגמא אתה עובר למצב עבודה מהבית, או אם אתה חוזר לשגרה, תן דיווח לצוות על כך.
האמור לעיל הן דוגמאות ספציפיות מאוד הקשורות ישירות להתנהלות מול וירוס הקורונה. עם זאת, עליך להחיל את אותן דוגמאות עבור כל משבר בטיחותי.
חברת אפקט הבטיחות
מאמר זה נכתב על ידי חברת “אפקט הבטיחות בע”מ” המספקת פתרונות מלאים בתחום הבטיחות, החירום והסביבה לארגונים ועסקים לצורך מוכנות מיטבית ועמידה בדרישות החוק והתקנות. החברה מבצעת הדרכות בתחום הבטיחות, עזרה ראשונה וחומרים מסוכנים, מספקת שירותי ממונה בטיחות, יועץ בטיחות, מבצעת סקרי בטיחות, ליווי בעלי תפקיד בבטיחות, סיוע ברישוי עסקים, קבלת היתר רעלים, הכנת תיק שטח, תיק מפעל, ניהול האיכות בארגון לקבלת תקן ISO ועוד.
לקבלת מידע נרחב רב היקף בתחומים הנ”ל בקרו אותנו באתרנו ותיווכחו: