HackIDC הינו אירוע “האקתון” הסטודנטים הגדול ביותר בארץ המתקיים זו השנה השישית, בהשתתפות 370 סטודנטים שהתקבלו (מתוך 800 מועמדים) לתחרות בת 36 שעות. במהלך ההאקתון מוטלת על המשתתפים המשימה לפתח מוצר. ההאתקון מנוהל על ידי אגודת הסטודנטים בבינתחומי יחד עם בית ספר אפי ארזי למדעי המחשב ובית ספר אדלסון ליזמות. HackIDC2019 מביא עמו את בשורת החדשנות – מדובר בהאקתון הראשון בישראל בו כלל האינטראקציה בין הסגל וצוות השיפוט למשתתפים מתבצעת דרך אפליקציה ייעודית.
מטרתו העיקרית של האירוע היא לאתגר את הסטודנטים הן ביכולות התכנות והן בחשיבה היזמית שלהם. דרך כך, ניתן יהא לחבר את המתמודדים המוכשרים ביותר לחברות הגדולות בתעשייה. HackIDC החל כיוזמה של סטודנטים למדעי המחשב לאחר ששבו מחילופי סטודנטים בארה״ב שם נחשפו לאירועים דומים. כיום כמו אז, האירוע מאורגן כולו בהתנדבות על ידי סטודנטים מהבינתחומי.
באירוע משתתפים סטודנטים לתואר ראשון ושני ממוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ביניהם הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים, מכללות רופין, שנקר, HIT ועוד. לראשונה בעולם ההאקתונים, הוקמה מחוץ לתחרות תערוכת אומנות דיגיטלית שמטרתה לעודד ההשתתפות בהאקתון של סטודנטים ללא רקע במחשוב או הנדסה ולפתוח את התחרות לצורך יצירת קבוצות רב-תחומיות. “הסטודנטים שמארגנים את התחרות בבינתחומי מאמינים שכדי ליצור פרויקטים טובים צריכה להיות רב-תחומיות. בהקמת תערוכה זו אנחנו מסתכלים קדימה לעבר השנה הבאה, ומנסים לגרום לכל הקמפוס להבין שהאקתון זה לא רק מדעי המחשב, אלא גם תחומים נוספים”, אמרה גולן רומנו, סטודנטית שנה ב’ למדעי המחשב ויזמות בבינתחומי וממארגנות האירוע.
“אם נראה לסטודנטים שהתחרות האמתית נערכת עכשיו ב-36 השעות הקרובות – הם טועים”, אמר פרופ’ אריאל שמיר, דיקן בית ספר אפי ארזי למדעי המחשב בבינתחומי, ” התחרות האמתית מתקיימת כל השנה. כל האקתון גדול וטוב יותר מקודמו. הסטודנטים שלנו, שכבר לפני 6 שנים יצרו ובנו לבדם את הדבר המופלא הזה שנקרא HackIDC, מפתיעים אותנו כל פעם מחדש ביוזמות חדשות ובהאקתון משופר. אפשר לחלום עם טכנולוגיה, זה מה שאנחנו רוצים לגרום לכולם להאמין בו”.
השנה הגיעו להאקתון הסטודנטים שלוש חברות מובילות: בנק מזרחי-טפחות, אלביט מערכות ו-MyPart. חברות אלו הציבו בפני הסטודנטים המתחרים אתגרים שניצבים בפניהן במציאות היומית. האתגר של חברת אלביט מערכות מכוון לנושא של Deep Learning ובא לבחון כיצד ניתן לשלב טכנולוגיות בין התחום הביטחוני לאזרחי ולנסות ליישם פתרונות יעילים במערכות החברה. בנק מזרחי-טפחות נתקל באתגרים רבים בהתנהלות שבין הבנקאי ללקוח. “אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה היא רק אמצעי לשיפור הקשר האנושי, ולכן אנו צריכים לבחון כיצד ניתן לשפר את עולם הבנקאות באמצעותה”, מסרו נציגיהם. חברת MyPart הציבה בפני הסטודנטים את אחד מהאתגרים החמים שעומדים על הפרק בעת האחרונה – התמודדות ומיפוי של פייק-ניוז.