בעבר הוגדר תפקיד המזכירה בקווים פשוטים יחסית, ולמרות שמילאה מקום חשוב בצומת העצבים של הארגון לא נדרשו ממנה הכשרות מיוחדות או ידע ספציפי. ואולם, כיום המצב שונה לחלוטין ואכן קיימת ציפייה למעבר קורס ייעודי המעניק יכולות וכישורים בתחום ניהול המשרד, בוודאי כאשר מדובר במנהלת בכירה או מנהלת כללית. בדיוק למען מטרה זו מציעה מכללת אינטלקט אקדמון קורס מרתק הפותח את הדלת להתקדמות ופיתוח הקריירה בניהול משרדים במאה העשרים ואחת.
מה השתנה בניהול המשרד?
את בוודאי יודעת שבעידן הנוכחי עבודת ניהול המשרד שונה מאוד מזו שהייתה נהוגה בעבר. כיום מנהלת משרד כללית או בכירה צריכה להפגין רפרטואר נרחב יותר של כישורים, לקחת אחריות על יותר תחומים, וכמובן לשלוט היטב בהיבטים הטכנולוגיים של תקשורת ואמצעי מחשוב שונים.
אמנם הביקוש למנהלות משרד כלליות ובכירות נותר בעינו, שכן מדובר בתפקיד נדרש ביותר בחברות עסקיות, ציבוריות וממשלתיות מכל תחומי הפעילות. ואולם, כיום יש יתרון משמעותי וסיכוי גבוה להתקדם למי שעברו את הקורס הייעודי בפיקוח משרד הכלכלה, המקנה את כל הכלים הדרושים להתפתחות לעבר ניהול משרד בכיר. כאמור, עקב המורכבות הגוברת של תפקיד מנהלת המשרד גם תחומי האחריות שלה נעשו נרחבים יותר והיא מהווה בורג מרכזי בניהול המידע והמעבר שלו בין גורמים בתוך ומחוץ לארגון. זאת כמובן, לצד התפקידים המהווים חלק מהמלאכה מאז ומתמיד, כגון תיאום פגישות וישיבות, קבלת קהל, חישובים כספיים, ניהול קופה וכדומה – אך גם באלו חלה תפנית משמעותי אל הפן הטכנולוגי.
אודות הקורס במכללת אינטלקט אקדמון
קורס מנהלת משרד כללית + בכירה במכללת אינטלקט אקדמון נערך בפיקוח משרד הכלכלה, והוא עוסק במגוון עשיר של נושאים חשובים למנהלת המשרד בעידן הנוכחי. מדובר בקורס הנפרש על פני מאתיים וארבע עשרה שעות אקדמיות, בהן קיים כאמור דגש נרחב על הפן הממוחשב. בין היתר נלמדים שיעורים ביצירת מצגות, תפעול מערכות אי.אר.פי, עיבוד מידע, ביצוע חישובים, יישומי אינטרנט, ניהול יומנים ומשימות, יישומי גוגל, תקשורת דיגיטלית, יצירת תכתובות, יצירת מכתבים, וכל הקשור לניהול משרד בעולם דיגיטלי. כמו כן הקורס עוסק בהיבטים רלוונטיים לעבודתה של מנהלת המשרד, כגון סדנאות לשיפור מיומנויות בעבודה, מבוא למנהל משאבי אנוש, סדנאות מנהיגות, תקשורת ויחסי ציבור, מבוא לכלכלה וחשבונאות, דיני עבודה ויחסי עבודה, תורת המנהל, התנהגות ארגונית, מערכות המשרד ועוד.
למי הקורס מתאים?
הקורס במכללה מתאים למי שכבר צברה ניסיון בעבודת המשרד, בין אם בעבר או שעובדת בתחום כיום, ורוצה להמשיך ולהתקדם מבחינה מקצועית. תנאי הקבלה כוללים 12 שנות לימוד, מבחן מיון בעבריות, מבחן לבדיקת כישורי עבודה בסביבה ממוחשבת, וריאיון בוועדת הקבלה.
לפרטים נוספים על הקורס ולביצוע הרשמה, התקשרו אל נציגי המכללה בטלפון *9233.