המכללה האקדמית סכנין להכשרת עובדי הוראה, ממשיכה לרשום הצלחות והישגים נוספים ברמת החברה הערבית בפרט ובארץ בכלל, כאשר זכתה לאחרונה במכרז חינוכי חשוב וגדול תחת כותרת “תקווה – אמל”, עליו הכריז ארגון “הג’וינט”, הארגון היהודי-הומניטארי הגדול בעולם. זהו הישג שנרשם לראשונה לטובת מכללה ומוסד אקדמי ערבי בארץ.
בפעם הראשונה נבחר מוסד אקדמי ערבי על ידי הארגון היהודי-הומניטארי הגדול בעולם, לפרויקט חינוכי ענק שמטרתו קידום ופיתוח המורה הערבי בישראל
המכללה האקדמית סכנין עברה מספר שלבים, דרישות קשות וסדרת ראיונות עד לזכייה במכרז, לאחר תחרות מול מספר מוסדות אקדמיים גדולים בארץ להכשרת מורים.
מכללת סכנין נבחרה מתוך אמון של ארגון הג’וינט ביכולות ובמשאביה הגדולים והחשובים של המכללה, ביסודותיה החינוכיים והאקדמיים וביכולות הצוות המקצועי והמורים שלה.
פרויקט “עמל” הינו פרויקט משותף של ארגון “ג’וינט” ומשרד החינוך, והוא מאמץ מודל חינוכי לשיפור ופיתוח המורה. הארגון ישקיע בפרויקט למעלה משלושה מיליון וחצי שקלים.
פרופסור פייסל עזאיזה, נשיא המכללה האקדמית סכנין: “הפרויקט עוסק בעיקרו בהבאת שיפור ביכולתו של צוות המורים להקנות מיומנויות אישיות, חברתיות וקוגניטיביות והגברת תחושת השייכות החברתית לכלל התלמידים, במיוחד לתלמידים בעלי הישגים נמוכים, בעזרת אנשי מקצוע מובילים מקומיים (פסיכולוגים, יועצים, וכו’..), בשיתוף הורים, נציגי משרד החינוך, הרווחה והרשות המקומית.
פרופ’ עזאיזה הוסיף: “על פי הפרויקט, העבודה תתבצע במשך חמש שנים בבתי ספר ומוסדות חינוך נבחרים בחמש רשויות מקומיות וביישובים ערביים ספציפיים, במטרה לחזק את יכולת מערכת החינוך הערבית לעודד ולתמוך בתלמידים עם הישגים חינוכיים נמוכים על ידי מענה לצרכיהם וצרכי משפחותיהם בדרכים שונות, בנוסף לפיתוח תפיסה רחבה של תפקיד המורים ופיתוח תכנים חינוכיים וערכי חינוך הנגזרים מעולמם, תרבותם וזהותם הלאומית, תוך התחשבות באופי החברתי והתרבותי, הנורמות והערכים, היוצרים את המבנה של מחשבה ודפוסי התנהגות.”.
ד”ר יאסר עוואד, סגן נשיא המכללה למחקר מדעי, והאחראי על הובלת ויישום פרויקט “אמל” מטעם המכללה, ציין כי: “זכייתה של מכללת סכנין במכרז זה נחשבת להישג חשוב, במיוחד שמדובר בבחירת מוסד אקדמי ערבי לראשונה על ידי “ג’וינט” לפרויקט חינוכי כה ענק, דבר מאשר את תפקידה החינוכי הערכי והגדול של המכללה בחברה הערבית והחברה הישראלית בכלל בתחום החינוך, ואת האמון הרב של המוסדות והארגונים הפורמליים והבלתי פורמליים במכללת סכנין בהיבט זה.”.
ד”ר עוואד הוסיף: ” תשתית אקדמית, יכולות חינוכיות ומודלים חדשים על ציר הוראה-למידה-הערכה שפותחה על ידי המכללה האקדמית סכנין, והחוויה האידיאלית של שותפות מלאה עם המחלקה לפיתוח מקצועי במשרד החינוך בפיתוח צוות מורים, כל זה הופך את המכללה למוסד אקדמי מסוגל להתמודד עם אתגרים ושינויים בעידן דינמי והפכפך ובהרמוניה עם הסביבה האורגנית והתרבותית של המורה, ויצירת אדמה פורייה ופסיפס לפיתוח משאבים פסיכולוגיים, אישיים ומקצועיים למורים, בעלי תפקידים בבתי ספר ערביים בפרויקט”.