למידה היברידית היא אחד החידושים המעניינים ביותר של התקופה האחרונה. שילוב מדויק בין למידה פרונטלית ללמידה דיגיטלית. בעידן החדש, למידה דיגיטלית הפכה לברירת המחדל עבור מכללות רבות ברחבי הארץ. בעקבות המשבר הנוכחי, רבים מהמכללות והאוניברסיטאות נאלצו לעבור למתכונת של לימוד מרחוק. בהתאם לכך, השתכללו אמצעי הלימוד האלקטרונים והתכנים הותאמו לפורמט החדש. אבל עדיין למידה פרונטלית היא צורך חשוב ביותר עבור הסטודנטים, והמפגש פנים אל פנים עם המורים ועם הסטודנטים האחרים, הכרחי עבור חיי חברה תקינים והתפתחות אישית.
במסגרת הלמידה ההיברידית החלק הדיגיטלי נלמד במתכונת סינכרונית או א-סינכרונית בהתאם לצרכים של הסטודנטים וליכולת של האוניברסיטה או המכללה. למידה סינכרונית מתקיימת כאשר כל הסטודנטים נוכחים בו זמנית במפגש הווירטואלי. המפגש יכול להתקיים בבית הסטודנט או במקום המיועד לכך באוניברסיטה. במפגשים א-סינכרונים כל תלמיד לומד בקצב המתאים לו במרחב הדיגיטלי. התלמידים יכולים להיכנס בכל עת למרחב המקוון וללמוד בקצב שלהם. למידה היברידית במכללת אורין שפלטר, משלבת בין שני אופני הלימוד המקוונים ומקנה לסטודנטים אפשרות לבחור את הלימוד המתאים ביותר עבור הצרכים שלהם. עם זאת, למידה היברידית מעניקה פתרון מצויין עבור תלמידים המתקשים להגיע ללימודים מספר פעמים בשבוע מפאת חוסר בזמן, חיי משפחה וכו’.
החלק הפרונטלי בלמידה ההיברידית מאפשר לסטודנטים לנהל תקשורת ישירה עם המרצים ועם הסטודנטים האחרים. זהו חלק משמעותי ביותר בכל מהלך הלימודים שלנו מהילדות ועד לבגרות. אין תחליף במציאות האנושית למגע האישי. אבל במציאות חיים מודרנית צריך לדעת איך לשלב זאת בתוך סביבת עבודה דיגיטלית.
הלמידה ההיברידית מאפשרת לסטודנטים להנות משני העולמות וללמוד בסביבת למידה אידיאלית. אחד הדברים הכי משמעותיים הוא כמובן התאמת הדיגיטלי לפרונטלי. במהלך השיעורים הפרונטליים ניתנת כל ההדרכה הנדרשת בשביל לעבוד באופן מקוון. במהלך השיעורים הסטודנטים יכולים להעלות כל בעיה שהתמודדו איתה במהלך הלימוד המקוון.
למידה היברידית הלכה למעשה, איך זה עובד?
למידה היברידית מתקיימת במסגרת של מודלים שונים לעבודה. המודל הראשון הוא מודל הלימוד הפרונטלי עם תמיכה דיגיטלית. בהתאם לכך הלימוד מתקיים בעיקר במתכונת פרונטלית במפגשים פנים אל פנים. הלימודים המקוונים מחזקים את החומר הנלמד בכיתה. במודל משולב התלמידים עוברים בין הלימוד הפרונטלי לדיגיטלי בהתאם לצורך. המודל השלישי הוא המודל הגמיש בו הסטודנטים לומדים בעיקר בצורה מקוונת. המודל השלישי מתאים לאנשים שאופן הלימוד המקוון מתאים עבורם והם יכולים להפיק ממנו את המיטב. כמו כן הוא מתאים לאנשים עסוקים שלא יכולים להתפנות ללימודים במשרה מלאה. כמובן שישנם עוד שילובים שונים בין האופן הדיגיטלי לאופן הפרונטלי. באופן עקרוני ישנם שישה מודלים שונים המשלבים כל אחד בדרך מיוחדת את שני העולמות. המודל הנפוץ ביותר הוא 70% עבודה בבית ו-30% בכיתה.
לימודים היברידיים וחיי המשפחה
בהתאם למחקרים בתחום השיטה ההיברידית יכולה לעזור לסטודנטים להעלות את רף הציונים שלהם. כל זאת בהתאם לשליטה שלהם במערכת. לכן במכללות רבות ישנה הדרכה מתאימה למעבר ללימודים היברידיים הכוללים מגוון קורסים מומלצים במספר רב של תחומי לימוד. הלימוד המקוון היה ברירת המחדל בשנה וחצי האחרונות אבל עם החזרה לכיתות הלימוד ניתן כיום לשמור על היתרונות של הלימוד הדיגיטלי ולשלב אותם עם לימודים היברידיים. שני העולמות מאפשרים חווית לימוד עשירה יותר המתאימה לאורח החיים המודרני שלנו. סטודנטים רבים שלומדים במכללות הם בעלי משפחה וחלקם כבר למדו מקצוע והם רוצים להמשיך את ההשכלה המקצועית שלהם בתנאים של עבודה ומשפחה לימודים היברידיים שמתקיימים במתכונת של 70% לימודים מהבית ו-30% לימודים במכללה יכולים להיות הפתרון האידאלי עבורם.
במכללת אורין שפלטר מתמחים בכל סוגי הלמידה ההיברידית ומאפשרים לסטודנטים לבחור את המסלול המתאים עבורם. בנוסף לכך אחד הדברים הכי משמעותיים בכל למידה היברידית, הוא שכלול המערך המקוון. במכללת אורין שפלטר עובדים גם בשיטה סינכרונית וא-סינכרונית כל זאת בעזרת מערך דיגיטלי מתקדם ביותר.