אם אתם רוצים לשווק מוצר או שירות חדש, אתם צריכים לגלות את קהל היעד שלכם, כלומר מי יהיו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. על כן, יש להכיר שיטות מחקר קיימות ולדעת מאיזה טעויות להימנע. אנחנו מזמינים אתכם לקרוא סקירה בנושא ולהבין קצת יותר טוב איך הדברים עובדים.
בואו נדבר על חקר שוק
מדובר על תהליך שאין לזלזל בו. בזכות התהליך הזה, אפשר לקבל מידע בנוגע לרמות הביקוש למוצרים קיימים שאתם מציעים ללקוחות או לבדוק פיתוח למוצרים ושירותים חדשים. למעשה, באמצעות חקר שוק, אפשר לדעת האם הלקוחות מרוצים או לא מרוצים מהמוצר או השירות שהם רוכשים מכם. בהתאם לנתונים המתקבלים, אפשר לדעת איך להשתנות ואיך להתאים את המוצר או השירות וזאת על מנת שיהיה אפשר לעמוד בהצלחה בדרישות של הלקוחות. כאשר יבוצע חקר שוק, יהיה אפשר להשתמש בתוצאות על מנת לייצר תכנית עסקית ושיווקית. על כן, חשוב מאוד שלא כל אחד יעשה עבורכם חקר שוק, אלא רק חברה שיש לה ניסיון ומומחיות בתחום. כך תוכלו להיות בטוחים שהתהליך יבוצע בצורה הטובה והאיכותית ביותר ואתם תוכלו להגיע ליעד העסקי שלכם.
סוגי מחקר שוק
בעזרת מחקר שוק, נוכל לערוך ניתוח לגבי נתונים הקשורים למכירות, למתחרים, לקהל יעד ועוד.
יש מספר סוגים של מחקר שוק בהם:
מחקר עיקרי – המטרה היא לנתח את נתוני המכירות של העסק. כמו כן, אפשר להיעזר בו על מנת לנתח את היעילות של שיטות המכירה.
מבצעים אותו באמצעות ראיונות טלפוניים, ראיונות אישיים, סקרים במייל, שאלונים במייל, קבוצות מיקוד וכו’.
מחקר משני – הוא עובד אחרת ממחקר עיקרי, שכן מנתחים מידע שכבר פורסם. המטרה שלו היא לזהות מתחרים ולזהות את קהל היעד וכמו כן לבסס נקודת התייחסות לקהל היעד.
איסוף המידע
הוא מתחלק לשניים: איסוף מידע כמותי ואיסוף מידע על בסיס מחקר איכותני. מה ההבדל? הראשון מתייחס לאיסוף של נתונים, כאשר הניתוח שלהם נעשה בצורה מתמטית והשני מתבסס על ראיונות (וכך אפשר לדעת את הדעה האמיתית של הלקוחות על העסק, על המוצרים ועל השירותים שהוא מוכר).
מאיזה טעויות מומלץ להימנע?
הרבה בעלי עסקים רוצים לחסוך בהוצאות או שאין להם משאבים ועל כן הם חוזרים על טעויות שיכולות לעלות להם ביוקר. מהן הטעויות הפופולאריות?
-להתבסס על מחקר משני בלבד – לא להסתמך על עבודה שאחרים עשו. יכול להיות שהיא לא מעודכנת ולא תמיד רלוונטית לעסק.
-להשתמש במשאבי רשת בלבד – לא להתבסס על מידע שיש ברשת שהוא לא תמיד מדויק ואין לדעת מי עומד מאחוריו, אלא להתבסס על מידע שמצוי בספרים שיש בספריות עירוניות או במאגרי מידע של האוניברסיטאות/מכללות.
-להסתמך על אנשים מהסביבה הקרובה – כלומר יש הסתמכות על בני משפחה וחברים בעת ביצוע סקרים. הדבר הוא שגוי. כאשר מבצעים סקרים יש לעשות אותם אך ורק מול הלקוחות האמיתיים של העסק.