שיווק דיגיטלי הוא המקצוע החם של ימינו, והוא רק ילך ויתרחב. באפשרותכם לפתח קריירה חדשה או לקדם את העסק שלכם בכוחות עצמכם באמצעות קורס שיווק דיגיטלי קצר
שיווק דיגיטלי פשוט מתייחס לפרקטיקה של קידום מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט. בדיוק כמו בשיווק מסורתי, המטרה היא ליצור מודעות למותג ולמוצרים בקרב הציבור הרחב. שיווק דיגיטלי, כמו כל ענף אחר, ממשיך להתפתח עם המצאת טכנולוגיות חדשות.
שיווק דיגיטלי כיום
לפני הופעת שיטות השיווק הדיגיטלי, עסקים הסתמכו אך ורק על אסטרטגיות לא מקוונות. אלה כללו אפיקים כגון שלטי חוצות, מודעות טלוויזיה ורדיו, עיתונים, דיוור ישיר, שיחות טלפון, גלויות, קטלוגים, חוברות או חומרי הדפסה אחרים וכן הלאה.
גם כיום, עם כל כך הרבה חברות שמתאמצות להגיע לכמה שיותר לקוחות, חלק מכלי השיווק המסורתיים האלה עדיין יעילים. חלקים מבוגרים יותר של קהל המותג, למשל, עשויים להרגיש בנוח יותר לקרוא עותקים פיזיים של עיתונים מאשר המקבילה שלהם בעותק רך.
אולם, אחד ההבדלים העיקריים בין שתי הצורות הוא כמות החשיפה שהם מציעים לקהל היעד של המותג. מודעות רדיו או עיתונים עשויות להיות יעילות למיקוד צרכנים מקומיים לחיזוק המותג. עם זאת, אם בעל עסק מעוניין לשווק ברחבי העולם, שיטות דיגיטליות הן ההימור הטוב ביותר שלו – הן אפקטיביות וחסכוניות יותר.
האבולוציה של השיווק הדיגיטלי (5 נקודות מפנה מרכזיות)
לאחר שדנו במצב השיווק הדיגיטלי הנוכחי, בואו נסתכל כיצד הוא התפתח במהלך השנים באמצעות דוגמאות לכמה אבני דרך מרכזיות.
-
כניסתם של מנועי החיפוש
הרשת העולמית הושקה בשנת 1991, אך היא לא השפיעה עד שהדפדפן הראשון הפופולרי באמת, נטסקייפ, נכנס לשוק בשנת 1994. אנשים נוספים החלו להשתמש באינטרנט, וככל שמספר המשתמשים עלה, מנועי חיפוש נוספים הופיעו בשנות ה- 90, ביניהם גוגל, שנחשב כיום למנוע החיפוש הגדול בעולם.
מנועי החיפוש פועלים על ידי סריקה של דפי אינטרנט ושמירתם לאחזור מאוחר יותר על סמך מילות מפתח המשמשות במונחי חיפוש. זה הביא למה שמכונה שיווק במנועי חיפוש (SEM), הפרקטיקה של קידום אתרים ובלוגים על ידי הגדלת הנראות שלהם באמצעות אסטרטגיות כגון אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ופרסום בתשלום.
-
מהפיכת המדיה החברתית
הרשת העולמית נועדה בתחילה להיות מרחב שיתופי לצורך שיתוף מידע. אתם כנראה יכולים להסכים שזה הפך להרבה יותר מזה. פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ועוד רבות אפשרו לא רק להחליף מידע, אלא גם להתחבר לאנשים אחרים.
עסקים רבים זיהו את הפוטנציאל הטמון ברשתות החברתיות להגיע לקהלים גלובליים. לשם כך, מותגים יכולים לנצל מודעות בתשלום המיועדות לקהלים כלליים או ספציפיים, לעבוד עם משפיעים המשווקים מוצרים לעוקבים ועוד.
פייסבוק, למשל, הושקה בשנת 2004 והשיגה בסיס משתמשים של מיליון עד לסוף אותה השנה. בשנת 2007, היא השיקה את פלטפורמת הפרסום הראשונה בשירות עצמי, כמו גם דפים עסקיים, והגדילה את ההכנסות הכוללות של המודעות ל -700 מיליון דולר. פלטפורמות נוספות הלכו בעקבותיה, וסיפקו למותגים בסיס להגיע לקהל שלהם.
-
שיווק במובייל
פרויקט הדפים הניידים המואצים של Google (AMP) הביא את הצורך להבטיח אופטימיזציה של קידום אתרים לאתרי מובייל. יוזמה זו מכוונת לשיפור זמני טעינת הדפים במכשירים כגון טלפונים חכמים וטאבלטים, ומתמקד גם בגורמים אחרים כמו חווית משתמש (UX).
זה משמעותי במיוחד בשל הנתונים הסטטיסטיים האחרונים לגבי השימוש במובייל. בשנת 2019, 52.2% מכלל התעבורה באינטרנט הגיעו מטלפונים ניידים, לעומת 16.2% בשנת 2013. עם זאת, ראוי לציין כי הדבר כולל רק נתונים לטלפונים ניידים, ולא טאבלטים.
הגדלת השימוש במובייל, כמו גם יוזמת AMP, הדגישו את החשיבות לכך שמסעות פרסום שיווקיים לא יהיו נגישים רק במכשירים נייחים, אלא שניתן יהיה לצפות בהם ללא הבדלים ויזואליים או ביצועים ניכרים גם במסכים קטנים יותר.
-
נתוני צרכנים וקמפיינים ממומנים
אבן דרך מרכזית נוספת בהיסטוריה של השיווק הדיגיטלי היא ההסתמכות על נתונים ליצירת קמפיינים שיווקיים ממוקדים. ניהול קשרי לקוחות (CRM) למשל, הוא תהליך עסקי המאפשר למותגים לפתח מערכות יחסים ארוכות טווח עם לקוחותיהם באמצעות פעילויות שיווק מונחות נתונים.
כלי CRM מאפשרים לעבוד באופן איטרטיבי על בסיס נתונים מניתוח ביצועים. זה יכול להקל על הניבוי של הרגלי הרכישה של הלקוחות, הגדרה נוספת של קהלי יעד והגברת שביעות רצון הלקוחות הכוללת .
היכולת לבצע תחזיות לגבי התנהגות הלקוח היא משמעותית במיוחד מכיוון שאסטרטגיות שיווק ממשיכות להתפתח כתוצאה מטכנולוגיה וגורמים אחרים. שימוש בטכניקות CRM כגון רגרסיה וניתוח סטטיסטי יכול לאפשר לזהות כל שינוי בהרגלי הצרכנים. כמו כן, זה מאפשר ליצור מודלים משפיעים יותר על עסקים למדידה מדויקת של ביצועי השיווק, ולכן מהווה חלק מהותי בסילבוס של קורס שיווק דיגיטלי קצר מכל סוג.
-
חיפוש קולי ותוכן אינטראקטיבי
אחת המטרות החשובות שעומדות בפני המותגים היא הגברת המעורבות עם הלקוחות וטיפוח תחושת קהילה ונאמנות. זה הוליד תוכן איכותי ואינטראקטיבי כגון משחקים, תחרויות כיף במדיה החברתית, חוויות אפליקציה סוחפות ועוד. אלה לא רק מושכים קהל, אלא מספקים דרך לשמור על תשומת הלב שלו לאורך זמן.
מצד שני, חיפוש קולי הוא כעת אחד הטרנדים השיווקיים החשובים ביותר, המספק דרך חדשה לבצע חיפושים וכן לקדם עסקים. הוא גם יכול למשוך יותר תנועה מכיוון שלתוצאות שלו בדרך כלל יש סיכוי גבוה להיות רלוונטיות ביותר בניסיון הראשון.
מה צופן העתיד לשיווק הדיגיטלי?
בהתבסס על מגמות עכשוויות, אנו יכולים לבצע תחזיות מסוימות כיצד ייראה עתיד השיווק הדיגיטלי. לדוגמה, השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) צפוי להיות נפוץ יותר. כרגע אנו רואים אותו מיושם ביצירת תוכן, המלצות על מוצרים, עסקאות מסחר אלקטרוני ועוד.
אנו מצפים גם לשימוש מוגבר בצ’אט בוטים לצורך מעורבות לקוחות. כבר היום, מאסטרקארד משתמשת בבוט שליחים של פייסבוק עם יכולות עיבוד שפות טבעיות כדי לפענח את צרכי הלקוח ולהגיב לשאילתות כמו בן – אנוש.
לבסוף, כבר דנו באופן שבו חיפוש קולי זינק בפופולריות, ואנו מצפים שימשיך במגמה זו.
למה שיווק דיגיטלי הוא מקצוע העתיד?
- שיטות השיווק בדיגיטל יעילות יותר וחסכוניות יותר משיטות השיווק המסורתיות, מה שמושך יותר ויותר מפרסמים לשים את הכסף שלהם שם.
- תחום השיווק הדיגיטלי מתפתח כל הזמן, וככל שהוא מתפתח, נולדים מקצועות והתמחויות חדשות שדורשות אנשי מקצוע שטובים בתחומם ויודעים לתת מענה. הביקוש לאנשי שיווק דיגיטלי מכל תחום הולך וגובר כל הזמן.
- הקהל נמצא ברשת תמיד לצורך איתור מידע, מענה או פתרונות. השיווק בדיגיטל משרת עסקים, עמותות, ארגונים, אושיות ועוד שמבקשים להגיע אל הקהל באמצעות שיטות שיווק מתקדמות.
- כולם רוצים להופיע בראש הדירוג של מנועי החיפוש. כדי להגיע לשם נדרשת מלאכת מחשבת של אנשי שיווק שמתמחים בתחומים שונים – חווית משתמש, קידום אתרים, תוכן וקופירייטינג ועוד. יש שפע של תחומי עיסוק, אינספור מפרסמים ומקום אחד שכולם רוצים להיות בו.
קורס שיווק דיגיטלי קצר – מתחילים ממש כאן!
למען האמת, גם אם אינכם רוצים לפתח קריירה בשיווק דיגיטלי הכלים והמיומנויות שרוכשים במסגרת קורס שיווק דיגיטלי קצר יכולים להועיל לכם מאוד כדי שתוכלו לקדם את העסק שלכם בכוחות עצמכם.
קורס שיווק דיגיטלי קצר יחסוך לכם 9 חודשים של מפגשים קבועים עם עוד 30 סטודנטים והעמסה של ידע שאינו פרקטי ועדכני לימינו, על מנת שתוכלו להתחיל לשווק בכוחות עצמכם. זו יכולה להיות דריסת הרגל המקצועית שלכם, צעד הפתיחה של הקריירה החדשה שלכם או חבילת המיומנויות הנוספת שתרכשו לצורך קידום העסק שלכם.
קראו עוד על קורסים של העידן החדש כאן.
במסגרת קורס פרקטי שמועבר על ידי אחת הסוכנויות הטובות והוותיקות בתחום השיווק הדיגיטלי, עם ניסיון בארץ ובעולם, תקבלו את כל הכלים והידע שנחוצים לכם כדי להתחיל כמעט מיד.