בטקס חונכים מצטיינים מרגש של מנהלת פרח דרום שהתקיים באוניברסיטת בן גוריון העניקו תעודות הצטיינות ל- 21 חונכים מצטיינים מאונ' בן גוריון, מכללת סמי שמעון, המכללה הטכנולוגית, מכללת קיי, חמדת הדרום, מכללת ספיר, האוניברסיטה הפתוחה ומל"א.
לעיני אולם מלא בחברים, משפחה והסגל האקדמי עלו מצטייני מנהלת פרח דרום אל הבמה לקבלת תעודות ההצטיינות ומלגות. הילה מגדל בק, סמנכ"לית ארגון פרח ציינה בנאומה כי החונכים מייצגים נאמנה את הקשת הרחבה והגדולה הזו של חונכי פרח והוסיפה "כאן, יחד אתנו, יושבים הנבחרים מבין למעלה מ- 3200 הסטודנטים שפעלו בפרח בשנה שחלפה במנהלת דרום ולמרות שנבחרו על פי הצטיינותם בלבד, הם חוד החנית של חונכי פרח הרבים והטובים שהיו שם בשביל ילד. ילדה. נער. נערה. היו שם עבור משהו עם לב קשוב ואוהב".

בטקס מרגש הוענקו אותות הצטיינות לחונכים המצטיינים, על פועלם בפרויקט פרח אשר פעלו במסגרת מנהלת פרח דרום, היושבת באוניברסיטת בן גוריון. נעמה שבתאי, מנהלת פרח דרום בירכה את הסטודנטים המצטיינים ופרופ' משה כספי, דיקן הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון נשא דברים. אחד המצטיינים אופיר נאור, סטודנט שנה שנייה בלימודי הנדסאות מכונות במכללה הטכנולוגית באר-שבע סיפר "כשנרשמתי ללימודים, רציתי לעשות מלגה. בדקתי, התעניינתי, חקרתי. החברים הסטודנטים שלי המליצו לי על פרח. יש הרגשת סיפוק מכל התהליך שהילד עובר, משנה את צורת החשיבה שלו, ניפתח לדברים חדשים, את הניצוץ בעיניים שלו כשהוא רואה אותי מגיע, ואת הגאווה שלו כשהוא מקבל ציון גבוה במבחן. זה גרם לי לתחושה טובה, ונתן לי את הכוחות כל פעם להגדיר עוד יעד ולכבוש אותו" והוסיף "החוויה הזאת החיתה מאוד משמעותית בשבילי. אני רוצה להגיד תודה לארגון פרח על כך מסייעים לסטודנטים על המלגות. וגם להודות בשם ילדי פרח לחונכים עצמם שעוזרים להם בקשיים שלהם, אתם עושים עבודת קודש".
רכזת פרח, שיר צ'רקסקי גוללה את תפקידה "השלב הגורלי, שלב ההצמדות הוא השלב בו מצמידים לכל ילד חונך, זאת משימה לא פשוטה ואף גורלית ותמיד יש תהיות והתלבטויות ממש עד הרגע בו החניך והחונך נפגשים לראשונה. להיות רכז זה להביט על החונכויות מהצד ולראות אותן הולכות ונבנות" והוסיפה "לעיתים החונכים נתקלים בדילמות לא פשוטות ומורכבויות בחונכויות אך בשביל רגעים מסוג זה, אנחנו שם, הרכזים. כדי לייעץ, להתערב, לעקוב ולהחזיק את החונך יד ביד ולמרות הקושי, להמשיך להיות שם עבור הילד.

פרח הוא תכנית לאומית להשפעה חברתית המערבת אלפי סטודנטים ומציע הזדמנות לחנוך ילד/ה ולקבל מלגת לימודים בתמורה לשעות החונכות. החונכות מאפשרת מצד אחד הענקת תשומת לב אישית לילד ודגם חיובי לחיקוי ובכך מסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית ולשגשג ומהצד שני מאפשרת לסטודנטים לחוות תחושה של סיפוק ועשייה מעצם תרומתם לחברה. בפרח פרויקטים רבים ומגוונים, החל מהחונכות האישית הקלאסית וכלה בפרויקטים קבוצתיים שונים בתחומים מגוונים.
פרח התחיל מפרויקט קטן שמנה 12 סטודנטים בשנת 1974 והפך למפעל גדול וייחודי אשר מדי שנה משתתפים בו כ- 22,000 מכלל הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.
חונכי וחניכי פרח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, מקרית שמונה ועד אילת. בבסיס המודל של פרח עומד הקשר האישי, שמעצים את שני הצדדים ומטפח לכידות וסובלנות בחברה הישראלית. הסטודנטים מקבלים בתמורה לפעילותם, מלגת לימודים. פרח הוא תכנית לאומית באמצעותה מממשת מערכת ההשכלה הגבוהה את חזונה ומעודדת את הסטודנטים למעורבות חברתית. המודל של פרח מוכיח את עצמו שנה אחר שנה, משוכפל במדינות שונות בעולם, ונחשב למחלק המלגות הגדול ביותר בישראל מבחינת תקציב והיקף פעילות.
עד היום, פרח נגע ישירות בחייהם של כ- 2 מיליון ישראלים, חונכים וחניכים, וזכה בהכרה ציבורית במעמדו הלאומי, כאשר הוענק לו פרס ישראל במאי 2008. ארגון פרח הוא גוף ציבורי במימון ממשלתי. תכנית לאומית באמצעותה ממש המל"ג את חזותו ומעודד את הסטודנטים למעורבות חברתית.