עולם העיצוב הגרפי טומן בחובו מגוון הזדמנויות יצירתיות לקריירה מצליחה. המפגש בין תקשורת חזותית לדיגיטציה הוליד משרות מסוג חדש המשלבות בין עיצוב גרפי מסורתי לעיצוב גרפי דיגיטלי.
מעצבים יכולים לבחור את המסגרת המועדפת עליהם, בין אם בתור עצמאים או כשכירים, בסטודיו לעיצוב, בית דפוס דיגיטלי, משרדי פרסום, חברות מדיה ולג’נגל בין עיצוב לפרינט ועיצוב לאינטרנט, בין האוף ליין לאון ליין.
מחפשים עבודה בתחום ורוצים להכיר את האפשרויות התעסוקתיות השונות? לפניכם סקירה של ג’ובים מובילים למעצבים גרפיים.
בין דפוס לדיגיטל
בתי הדפוס של פעם הם לא בתי הדפוס של היום. הפעילות בבית דפוס דיגיטלי משלבת בין עיצוב להדפסה בסטנדרט גבוה של איכות תוך שימוש בקבצים דיגיטליים. העבודה כוללת עיבוד תמונות, עיצוב אריזות, עיצוב מודעות, סגירה לדפוס, התאמות, עיצוב שלטים, חוברות, קטלוגים, הזמנות בעיצוב אישי ועוד. העבודה כוללת שימוש בכלים דיגיטליים כשהתוצרים עתידים להיות מודפסים ולכן, יש לשים דגש על רזולוציה, איכות ההדפסה, כריכה, עימוד, הפקה וכדומה.
לעצב את המדיה
משרדי פרסום וחברות מדיה מחפשים מעצבים גרפיים, שיוכלו לעצב מוצרים דיגיטל ללקוחותיהם, כל אחד לפי עולם התוכן שלו. העבודה כוללת אפיון ועיצוב מוצרי דיגיטל כמו למשל, דפי נחיתה, באנרים, קמפיינים לרשתות החברתיות ולאתרי אינטרנט ופוסטים מסוגננים. תפקיד זה יכול להיות מגוון מאוד, כיוון שקיימת אינטראקציה עם לקוחות מתחומים שונים והתנסות רב תחומית במוצרים דיגיטליים שונים. ההצלחה בתפקיד קשורה לניתוח של הצרכים, אפיון הקונספט ודגש על עיצוב ממיר ומניע לפעולה לאיסוף לידים או להגדלת הקלקות ומכירות. לרוב יידרש ממעצב גרפי בתחום זה שליטה בתוכנות כמו Adobe – Photoshop, Illustrator, Animate וב- HTML 5.
סודות המיתוג
חלומם של מעצבים רבים הוא להתברג לשורותיו של משרד מיתוג מצליח, שבונה את הזהות העיצובית ואת האסטרטגיה הוויזואלית של לקוח, מוצר או מותג. הכוונה היא ליצירת מותג מא ועד ת’ תוך התייחסות למסר, לאסטרטגיה, לאווירה ולערכים שהמותג משדר. העבודה מאתגרת וכוללת בניית ספר מותג לרבות יצירת לוגו, צבעוניות מובילה, פונטים וכל אלמנט גרפי שיתקשר למותג וייעשה בו שימוש בתהליך המיתוג והפעילות העסקית של המותג מברושורים ועד חותמת מייל.
מהרעיון לאתר
מעצבים גרפיים יכולים להשתלב גם בחברות לבניית ועיצוב אתרים. עבודה זו חושפת אותם לעיצוב לאינטרנט, עיצוב רספונסיבי למובייל, דגש על חוויית המשתמש וחווית הגלישה באתר, הנעה לפעולה ועיצוב התואם לשפה המיתוגית של החברה שעומדת מאחורי האתר. מעצבים אלה נדרשים מעבר לידע בתוכנות גרפיות גם לידע בסיסי בבניית אתרים או לעיצוב ל-WEB וכן הכרות עם פלטפורמות שונות לבניית אתרים כמו WIX או wordpress ופלטפורמות לסחר אלקטרוני. כדאי גם להרחיב את ההבנה ב-UX וכן בנושא של קידום אתרים ומנועי חיפוש, התאמה למובייל ועיצוב אפליקציות.
טיפים למחפשי העבודה
בבואכם לצאת למסע של חיפוש עבודה לאחר תואר בעיצוב גרפי בדקו את השטח. החליטו באיזו קונסטלציה תעדיפו לעבוד ומהי המסגרת התעסוקתית המועדפת. האם תרצו להיות עצמאים או שכירים, תעדיפו לעבוד במשרד פרסום או בחברת הייטק, בבית דפוס דיגיטלי או בכלל במגזין. בדקו מהן הדרישות המצופות מכם – אילו תוכנות עליכם להכיר היטב, האם כדאי לכם לשדרג את הפורטפוליו כך שירשים את המעסיקים. שימו לב למאפייני המקצוע ולתכונות שנדרשות מכם להציג כמו עבודה בצוות, מוטיבציה, יצירתיות על מנת שתוכלו להתאים את קורות החיים שלכם לדרישות המשרה. כדאי לבצע גם הערכת שכר מוקדמת בטבלאות השכר ולהגיע לראיון מוכנים עם השאלות הנכונות ותיק עבודות מנצח.