המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה משיק בימים אלו מרחבי למידה חדשניים, טכנולוגיים וייחודיים בהשראת מוסדות החינוך המובילים בעולם.
בשנים האחרונות בתי ספר בארץ ובעולם, מבינים יותר ויותר שמבנה הכיתה המסורתי, אינו מתאים ללמידה במאה ה-21. המגמה היא לדמות כמה שיותר את ההתנהלות בסביבות הלמידה להתנהלות הנדרשת בסביבות העבודה העתידיות.
האקדמיה, שאמורה להכתיב את הטון, אמנם באיחור, מתחילה אף היא לאמץ אץ המגמה ולייצר מרחבי למידה המאפשרים למידה אחרת יותר שיתופית, פחות פרונטלית ובעיקר המשלבת תהליכי למידה וחשיבה מסדר גבוה. מרחבי הלמידה האלטרנטיביים מייצרים סביבה בה הלומד יכול לעבור דרך תצורות ישיבה שונות, המאפשרות דרכי למידה אישיות ומותאמות יותר.
המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה השיק עם פתיחת שנת הלימודים, מרחבי למידה חדשניים אשר תוכננו והוקמו בשיתוף פעולה עם חברת Steelcase, היצרנית הגדולה בעולם לפתרונות לסביבות למידה חדשניות, וחברת Spacetech נציגתה בישראל. סביבות מעין אלו פרי מחקרם של חוקרים מובילים, יושמו במוסדות אקדמיים מובילים בעולם, כדוגמת אוניברסיטאות הרווארד, מלבורן ויסקונסין ועוד.
מרחבי הלמידה החדשניים, יעניקו לסטודנטים בתחומי היצירה השונים וכן לאנשי הסגל, חוויות למידה והוראה ייחודיות, יצירתיות ומתגמלות בסביבות למידה פעילות, אפקטיביות ומתאימות לצרכי ההוראה של מאה ה-21. חברת Steelcase ראתה במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה, המכשיר ארכיטקטים, מעצבי אופנה, אנשי תקשורת חזותית ועוד, שותפה משמעותית ומובילה שיכולה בעזרת המעצבים שלומדים בה, להמשיך לפתח ולהטמיע פתרונות הוליסטים לסביבות למידה מתקדמות, אשר יחדרו לאקדמיה ולמערכת החינוך ואף לתעשייה, וישפיעו על דרכי ההוראה והלמידה המשתנים בעידן הנוכחי.
הפתרונות שלSteelcase מיוצרים על פי human centered concept הפותח ע”י מחלקת מחקר ופיתוח אשר מונה צוות של פסיכולוגים, אנתרופולוגים, סוציולוגים, ארגונומיים, מעצבי מוצר ועוד. הקונספט מבוסס על ההון האנושי כשחקן מפתח והצלחתו בתהליכים.
המחקר התמקד בקבוצות מיקוד של משתמשים בפתרונות, בתצפיות על הצוות הפדגוגי שעוזרים לבחון גישות שונות בעיצוב המרחב, בפיתוח רעיונות למרחבים חדשים במטרה להביא להצלחתו של הסטודנט. המחקרים והתצפיות על סביבות למידה התבצעו בבתי ספר ואוניברסיטאות מובילים, ביניהם: Virginia Tech Institute , University of Melbourne, University of Wisconsin, Harvard University, Georgia Tech Institute ועוד.
על פי ההסכם שנחתם בין המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה לבין חברת Steelcase, מרחבי הלמידה בהם נמצאים אמצעים חדשניים ללמידה משתנה וכן עזרים טכנולוגיים מתקדמים, ישמשו בקורסים מסוימים הן את המרצים והן את הסטודנטים כמקור להשראה, לתכנון ופיתוח מרחבים ועזרים טכנולוגיים מותאמים לצרכי המאה ה-21, ובהמשך כפלטפורמה למחקרים מעמיקים בתחום סביבות למידה והשפעתן על הצלחת הבוגרים הן בלימודיהם והן בדרכי העסקתם בעתיד.
פרופ’ עמר נשיא המרכז האקדמי ציין כי: “סביבת למידה חדשנית ומתקדמת, בה ניתן לאפשר לסטודנטים להתמודד עם מצבי חוסר וודאות, ולמצוא פתרונות לבעיות, תוך מתן האפשרות בקונטקסט הנלמד, לבחור את דרך הלמידה המותאמת לצרכים האישיים, תכין אותם בצורה המיטבית לצרכי המשק והכלכלה במאה ה-21”.