הסטודנטים הגיעו לארץ להתמחות בחברות ישראליות, במסגרת תכנית התמחות מקצועית מטעם ארגון Onward Israel ובשותפות עם ארגון הילל העולמי. ממחקר שהתקיים לאחרונה עולה כי 90% ממשתתפי פרויקט Onward Israel הרגישו קשר חזק יותר לישראל לאחר השתתפותם בפרויקט.
מעל 100 סטודנטים יהודים מדרום אמריקה, נחתו שלשום (15.1.20) בשדה התעופה בן גוריון, בכדי להשתתף בתכנית ההתמחות של ארגון Onward Israel. קבוצת סטודנטים זו, הגיעה במסגרת שיתוף פעולה עם ארגון הילל העולמי ותופעל על ידי חברת החוויה הישראלית. הסטודנטים הגיעו מארצות שונות בדרום אמריקה כגון ארגנטינה, ברזיל, אורוגואי ועוד, ויגורו בתל אביב והסביבה ומלבד התמחותם המקצועית יזכו לחוות את ישראל.
במהלך שהותם בארץ, ישתלבו הסטודנטים במשך מספר שבועות, בהתאם לתחום לימודיהם, במגוון חברות ישראליות העוסקות בתחומי ההייטק, פיננסים, רפואה, הנדסה, בריאות, נדל”ן ועוד, כגון:Guesty ,The Floor , Enroute ואף ביה”ח תל השומר ואוניברסיטת ת”א.
לדברי אילן וגנר, מנכ”ל Onward Israel, “צעירים מרחבי העולם המגיעים לארץ להתמחות מקצועית חווים את ישראל בצורה ישירה ומגבשים דעה חיובית. זו מטרת פעילות הארגון שלנו – לאפשר להם להכיר את ישראל גם בהיבט המקצועי וגם בהיבט החוויתי אישי באופן בלתי אמצעי ולא דרך מה שהם סופגים בתקשורת. מחקרים שהארגון עורך מדי שנה מוכיחים כי זה עובד וכי ההשפעה היא חיובית בכל הקשור לתדמית שלנו מול צעירים בעולם.”
“מעבר לכך,, מוסיף וגנר, “ההתמחות בישראל מסייעת להם בפן האישי-מקצועי ובפיתוח הקריירה, שכן הם יוצרים קשרים וצוברים ניסיון. אין ספק שהחיבור שלהם לקהילה העסקית כאן יניב ערך לשני הצדדים כאשר במרוצת השנים הם יתברגו במשרות בכירות במדינתם. העובדה שיש התעניינות כה רבה מצד סטודנטים מדרום אמריקה משמחת אותנו מאד ואנחנו מאחלים להם הצלחה בהתמחות והנאה מישראל”.
תכנית הסטאז’ הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהתנהלותם של סטודנטים צעירים ברחבי העולם במהלך הלימודים ותחילת דרכם המקצועית. אלפי צעירים מדי שנה בוחרים לעשות את הסטאז’ המקצועי שלהם “דווקא” בישראל, למרות שיכלו לבחור כל מדינה אחרת בעולם. ארגון Onward ישראל פועל למען הבאת צעירים לישראל לתכנית התמחות מקצועית בת חודשיים. ב 2020 יביא הארגון כ- 3000 מתמחים במסגרת כ- 100 תכניות שונות ובאמצעות שותפים עסקיים.
לאחרונה נערך סקר על ידי ארגון TAMID, שותף אסטרטגי של IsraelOnward, שמטרתו לבדוק את השפעת התכנית על הסטודנטים. מהסקר, שנערך בקרב משתתפי התכנית בקיץ האחרון, עלה כי 70% אמרו כי ההערכה שלהם לישראל כמקום בו ניתן ללמוד אודות עסקים ויזמות עלה באופן ניכר ו- 79% אמרו כי ההבנה שלהם אודות האקו סיסטם של הסטארט אפים בישראל עלתה באופן משמעותי. מהזווית הלאומית – 90% העידו כי הם מרגישים קשר חזק יותר לישראל כתוצאה מהזמן שבילו כאן, כאשר אחוז ניכר מתוכם (63%) אמרו כי לפני התכנית הרגישו קשר מינימלי בלבד. בהתייחס לשאלה הכוללת לגבי החוויה בישראל (התנסות בעבודה, חיי חברה, בילויים וכו’) 65% ענו כי החוויה תרמה להם הרבה או הרבה מאד.
בנוסף, Onward Israel ערכו סקר בקרב המעסיקים שלקחו חלק בתכנית באותה תקופה ומצאו כי התכנית תורמת גם למעסיקים – 59% השיבו שהם ישמחו לשלב מתמחים נוספים בעתיד ו 76% מהמעסיקים ענו כי הם מסכימים או מאד מסכימים עם האמירה שההתמחות תרמה לארגון למרות שמדובר בתקופת זמן קצרה יחסית. בכל הנוגע לתחושת התרומה של המעסיק למתמחים עצמם: 86% הרגישו שהם נתנו למתמחה כלים מקצועיים רלוונטיים ו- 78% הרגישו שהם תורמים להמשך התפתחות הקריירה של המתמחה.