בעלי עסקים רבים מבינים כי בשנים האחרונות הטכנולוגיה הולכת ומפתחת ללא הרף, וכך היא תמשיך ותתפתח גם בעתיד. כדי להתאים את עצמם להתפתחות הטכנולוגיה, הם בוחרים להציג את העסק והשירות שלהם גם באמצעות רשת האינטרנט.
רשת האינטרנט היא רשת תקשורת נתונים עולמית. לפי מחקרים שונים, מיליארדי גולשים שונים ברחבי העולם משתמשים בשירותי האינטרנט באופן יומיומי.
משום כך, בעלי עסקים בכל רחבי העולם התקדמו למתן שירותי החברה שלהם באמצעות אותה רשת אינטרנט. כך הם יכולים להציע לכל אותם גולשים מוצרים שונים לקנייה מקוונת, קבלת מידע מועיל על החברה, הצגת יתרונות וחזקות החברה ועוד. למידע נוסף על קידום בגוגל והיתרונות שלו.
כיצד בוחרים דומיין
כדי להתחיל את הפעילות העסקית של כל חברה ברשת האינטרנט, עליה להיות בעלת שם דומיין פרטי ואישי שישמש אותה. שם הדומיין הוא תעודת הזהות כל החברה ברחבי האינטרנט, כך שאם גולש רוצה לחפש מידע על אותה חברה – הוא פשוט יקליד במנועי החיפוש של הרשת את אותה תעודת זהות של החברה.
כדי לבחור דומיין אישי וייחודי לכל חברה, יש צורך לבחור את השם הרלוונטי שמתאים לחברה, ולבצע חיפוש קודם של אותו שם דומיין שנבחר. חברה לא יכולה לבחור להשתמש בשם דומיין שכבר פעיל או שייך לחברה אחרת, מכיוון שזוהי הפרה של זכויות יוצרים.
בחירת דומיין זה השלב הראשון (בדרך כלל). שלב אחר וחשוב לא פחות הוא בחירת חברת אחסון אתרים. אחסון אתרים חייב להיות אמין, זריז ועם שירות מעולה.
בחירת שם דומיין עם משמעות
כדי שהגולשים השונים ידעו ויזכרו את תעודת הזהות שהיא הדומיין של החברה, על אותה חברה לבחור שם דומיין שיהיה קליט ככל הניתן וגם רלוונטי לחברה. לדוגמה, אתר העוסק בנעליים יעדיף לבחור דומיין המוזכרות בו המילים SHOES ולא מילים אחרות.
מומלץ שלשם הדומיין הנבחר תהיה משמעות, ולא תהיה אקראית. ככל שהשם הנבחר יותר קליט וברור, כך הסיכויים כי הוא יקבל הכרה בקרב גולשים שונים הולכים ועולים. בנוסף להקמת אתר לחברה מסוימת, אותה חברה בוחרת לפרסם את שירותיה באמצעות שימוש במגוון פלטפורמות פרסום שונות הנמצאות באינטרנט. כך בכל פרסום כזה, לרוב יופיע גם שם הדומיין הבלעדי של אותה חברה. כך כאשר שם הדומיין קליט וזכור יותר לכמה שיותר אנשים, כך הוא הופך להיות פופולרי ומשמעותי יותר.
מנוע החיפוש מעדיף וותיקים
בנוסף להשפעה החיובית של דומיין בעברית על מנוע החיפוש, גם בחירה של דומיין שקיים כבר זמן רב ברשת הוא עדיף יותר על פני בחירת דומיין חדש שלא היה בשימוש. מנוע החיפוש של גוגל נותן עדיפות לאתרים ועסקים שונים שהם בעלי שמות דומיין וותיקים יותר, מכיוון שהוא מסמן את אותם שמות דומיין כאיכותיים ואמינים יותר לעומת דומיינים חדשים שצריכים לצבור ותק ולהוכיח את אמינותם.