התוכן הוא הדבר הכי חשוב באתר שלנו. הוא חשוב לקידום, חשוב למתן ערך ובניית יחסים עם הגולשים וחשוב להנעת הגולשים לפעולה. התוכן הוא הדרך הכי טובה שלנו לשתף במידע עם הקהל שלנו, להעניק לו פתרונות לצרכים שלו ועל הדרך לשלב ביטויי מפתח החיוניים גם למנוע החיפוש להבין במה עוסקים העמודים באתר שלנו.
ללא תוכן כתוב (טקסטים) מנועי החיפוש לא היו מבינים במה האתר שלנו עוסק ולא ידעו למתג את האתר והעמודים בו בתחומי העיסוק שלהם, כדי להציג אותם כתוצאות במנוע החיפוש עבור הגולשים. הבעיה היא שבמקומות רבים ברשת מסתובב תוכן משוכפל. תוכן משוכפל באתר שלכם הוא נזק גדול מאוד לתדמית של העסק שלכם, נזק גדול לקידום האתר בגוגל ובמנועי החיפוש ובכלל במקרים מסוימים אף תהיו חשופים לתביעה אם התוכן הזה הנו בעל זכויות.
מדוע יש תוכן משוכפל ברשת?
תוכן משוכפל באתר שלכם או זה הקיים ברשת יכול להיגרם מכמה סיבות. זה יכול להיגרם בצורה מודעת כאשר בעל האתר פשוט לוקח תכנים מאתרים אחרים ומעתיק לאתר שלו כדי לחסוך בעלויות או בזמן (אבל למעשה גורם נזק לאתר ולא מטיב עמו). זה יכול לקרות שלא במודע בשל חוסר הבנה או חוסר ידע בנושא קניין רוחני באינטרנט ובנזק שתוכן משוכפל (אפילו בחלקו) עשוי לעשות לקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל. זה יכול לקרות מעצלנות, מחוסר מקצועיות של כותב התוכן המכין עבורכם את התכנים ועוד.
כיצד תוכן משוכפל יכול לפגוע בקידום שלנו?
גוגל מעוניינת להציג לגולשים את התוצאות הטובות, הרלוונטיות ובעלות הערך הרב ביותר לגולשים שלה. אתרים המעתיקים תוכן הם לא אתרים היכולים להעניק ערך לגולשים אלא לנסות לתפוס טרמפ על אתרים אחרים שכן מעניקים ערך. זוהי כמובן הגדרה בסיסית לכך שקניין רוחני הוא מאוד חשוב באינטרנט בכלל ולגוגל בפרט. גם מאמר שיש בו כמה משפטים מועתקים, אפילו כאלה שהוצמד להם קרדיט, עשויים להחשיב את המאמר כמועתק ולגרום לו נזק משמעותי בגוגל. תוכן משוכפל הוא אחד הפרמטרים הכי שליליים שגוגל אינה סלחנית לגביהם. שימו לב לכך ובדקו היטב את התוכן באתר שלכם.
איך נאתר תוכן משוכפל באתר שלנו או נבדוק תוכן לפני העלאתו לאתר?
יש כמה דרכים לאתר תוכן משוכפל באתר שלנו ועל ידי הכרת העמוד עם התוכן המשוכפל ניתן יהיה לערוך את העמוד או למחוק אותו ולמנוע את הנזק שהוא עשוי לעשות לנו. הדרך הפופולרית והמומלצת ביותר היא שימוש בכלי פרימיום כמו COPYSCAPE למשל. קופיסקייפ מאפשרים לנו להעתיק תוכן מסוים (מקובץ הWORD שלנו לפני שהוא עולה לאתר, או להעתיק אותו מתוך עמוד מסוים באתר שלנו או של מישהו אחר) ולהריץ בדיקה במערכת.
במידה ונמצאו חלקים מועתקים מהאינטרנט המערכת תציג לנו את החלקים המועתקים ותסמן אותם במרקר שנוכל לראות ממש את החלקים המועתקים ולתקן אותם. לעתים נדירות רק המערכת אינה מצליחה לבצע סריקה של תוכן מועתק מהרשת ולכן מי שרוצה יכול לבצע גם בדיקה נוספת במנוע החיפוש של גוגל. שם תוכלו להעתיק משפט רנדומאלי מהמאמר שלכם ולבצע חיפוש בגוגל שיכול להוביל אתכם לעמוד שלם המציג את אותו מאמר שכבר קיים ברשת.
מה קורה במידה ועובדים עם כותב תוכן חיצוני או שכרנו עובד לביצוע עבודה זו עבורנו?
כאשר אדם אחר שהוא לא אנחנו מבצע את עבודת כתיבת המאמרים (ורוב בעלי עסקים אינם כותבים את התכנים לאתרים שלהם בעצמם) כדאי לחתום על הסכם עבודה מסודרת עם מי שכן כותב עבורנו את המאמרים, רק כדי להבטיח שהוא מבין את המשמעות של תוכן משוכפל ומגיש לנו מאמרים שאין בהם חלקים משוכפלים.
רוצים לדעת עוד על קידום אתרים בגוגל?
במידה ואתם רוצים ללמוד עוד על קידום אתרים יש קורס קידום אתרים אורגני בגוגל שיכול לתת לכם את כל המידע הנדרש על מנת לקדם אתר אינטרנט במנוע החיפוש הפופולרי של גוגל, התקשרו לחברת לאוס מדיה ואינטראקטיב לסניפים 04-8455445 (סניף חיפה) ו 03-3727732 (סניף תל אביב) לקבלת פרטים נוספים.