מנוע החיפוש של גוגל אחראי כיום על 80 אחוזים מכל החיפושים. כל שאילתת חיפוש בגוגל כוללת מאחוריה תהליך טכנולוגי עצום ומורכב אשר בסופו התוצאות מוצעות למשתמש. בפועל, מדובר על שני מקורות טראפיק שונים אך קשורים וחשובים אשר מגיעים למשווקים דיגיטליים דרך חיפוש בגוגל: קידום אורגני וקידום ממומן. מדובר על שתי שיטות שיווק קשורות וחשובות ושתיהן מהוות את עמודי התווך של קידום בגוגל ושיווק בגוגל. אם אתם מעוניינים לדעת מהם ההבדלים בין שתי השיטות הללו כדאי שתקראו את המאמר הבא.
ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן
כל בעל אתר יודע כי קידום אתרים הוא דבר חשוב מאוד לאתר שלו במנועי החיפוש, כאשר קידום אתר בגוגל מהווה את הדבר החשוב ביותר כיום לצורך שיווק ופרסום עסקים באינטרנט. ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא שקידום אורגני משמעותו מהלכים שונים שמיועדים לצורך ביצוע אופטימיזציה של האתר כך שהוא יקבל דירוגים גבוהים יותר בגוגל בהתאם למונחי חיפוש חשובים ורלוונטיים, בתוצאות החיפוש האורגניות. לעומת זאת, קידום ממומן בגוגל הוא הצגת מודעה של האתר שלכם או של דף הנחיתה שלכם בחלק מהתוצאות הממומנות בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל, דרך ממשק הפרסום בחיפוש של גוגל.
מהם המרכיבים העיקריים של קידום אורגני?
חשוב מאוד להתחיל ראשית כל בהבנת התחום של קידום אורגני בגוגל. מדובר בעצם על מכלול תהליכים אשר מבוצעים בהתאם לאתר המקודם, כדי שעבור מונחי חיפוש רלוונטיים גוגל יציג את האתר במיקום גבוה ואיכותי וכך האתר יקבל תנועת גולשים איכותית, רלוונטית ולכאורה בחינם, כלומר, ללא עלות הקלקלה. כמובן שבכדי להגיע למצב שכזה יש להשקיע בקידום אורגני איכותי ומקצועי.
תהליך קידום אורגני המותאם אישית לכל אתר הוא דבר חשוב ויעיל במיוחד וזאת מכיוון שאתר שעובר אופטימיזציה לצורך קידום אורגני בגוגל הוא אתר שגם נוח ויעיל עבור הגולשים עצמם וגם אתר שקל יותר לגוגל להבין וכך הדירוג שלו עולה בעמוד של תוצאות החיפוש. המרכיבים העיקריים שמהם בנוי התהליך המדובר הם: אופטימיזציה של האתר לשלב הזחילה והאנדוקס, היבטי קידום אורגני אשר נוגעים לפעילות של האתר מחוץ לאתר כגון: פעילות במדיה החברתית ועוד. חשוב לדעת כי קידום אורגני בגוגל דורש סבלנות וכן השקעת משאבי זמן, תוכן, ניהול וכסף, אך התוצאה בטווח זמן רחוק תהיה טובה מאוד לכל אתר.
פרסום ממומן בגוגל
משמעות פרסום ממומן בגוגל הוא כתיבת מודעות טקסט איכותיות ורלוונטיות, הצמדה של המודעות למונחי החיפוש הרלוונטיים, קביעת עלות שמוכנים לשלם לקליק ואז הרצה של הקמפיין הפרסומי. כאשר גולש יבצע חיפוש למונח חיפוש רלוונטי שהוגדר מראש בקמפיין, המודעה שלכם תוצג לו לרוב מעל או מתחת תוצאות החיפוש האורגניות, כאשר תהיה לה כמובן תווית המדגישה כי מדובר על מודעה ממומנת.
ניתן לומר כי קידום אורגני בגוגל בניגוד לפרסום ממומן מצריך יותר זמן עד שרואים תוצאות. בפרסום ממומן ניתן לראות תוצאות מיידיות שיבואו לידי ביטוי בלידים ועוד. יחד עם זאת, התנועה האורגנית לאתר שלכם תהיה איכותית ורלוונטית יותר. מרבית הגולשים מעדיפים לבחור בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל על פני תוצאות החיפוש הממומנות מתוך ידיעה כי מדובר בתוצאות אמינות יותר.