אירוע הפיצ’ינג השנתי של מגמות התקשורת והקולנוע בבתי הספר התיכוניים – מיזם של משרד החינוך, תחום הקולנוע והמדיה בשותפות הפקולטה לאמנויות בסמינר הקיבוצים, בית הספר לתקשורת וקולנוע – נערך אתמול, ובו השתתפו 16 סרטי גמר מיועדים עלילתיים ותיעודיים של מגוון בתי הספר.
הסרט “אביב נעורים” מספר על אביב החייל עמו נוסעת אחותו חזרה לבסיס, האחות לא יודעת שזו נסיעתם האחרונה. הסרט בבימוי נוי לוי תיכון אחד העם פתח תקוה זכה במענק הסרט העלילתי הטוב, נימוקי השופטים: אביב נעורים הוא סרט מרגש באמת שבו. טרגדיה ושכול ישראלי נטועה בעולמה של נערה צעירה.
הסרט התיעודי הטוב “המלאך הטוב” (מלאק אלחי’ר) בבימוי ליאן אבו ואסל תיכון אלהנדה עתיד בכפר קרע מספר על תרומת איברים מורכבת וכואבת. הסרט זכה במענק חונכות הפורום הדוקומנטרי בישראל על נימוקי השופטים: המלאך הטוב הוא סרט על נושא בעל חשיבות עליונה בחברה הערבית, תרומת איברים, שנעשה ללא הטפה או הכרזות, תוך הישענות על דמויות חזקות המטופלות ברגישות קולנועית בשלה.
כלל הסרטים שזכו בפרסי הצטיינות ובמענקי חונכות עסקו בסוגיות חברתיות וסיפורים אישיים: חלומות תהילה וזקנה בסרט “אחד שהיה כאן של אדוה נקר מתיכון עירוני א תל אביב, אנושיות והומור בסרט “ברכה” של יעל בר נוי מתיכון רבין בכפר סבא, פוסט טראומה של תושבי עוטף עזה בסרט “ימים של מתכת” בבימוי הדר הולנדר מאולפנת הללי גבעת וושינגטון , מציאות כלכלית קשה בזמן משבר הקורונה בסרט “משני צידי המטבע של דניאל קריב מתיכון בן צבי קריית אונו, על יחסי תלמיד-מורה בסרט “עדי צידון” , ועל התמכרות לקניות בסרטו של ליאל חי מתיכון ברנקו וייס ע”ש הרצוג.
“תחרות הפיצ’ינג היא אירוע ראשון במסע של התלמידים ליצירות הגמר שלהם,” אומרת איבנה רטנר, מנהלת תחום הקולנוע והמדיה במשרד החינוך, “התלמידים מבטאים את עצמם בסרטים שלהם, זוהי הזדמנות לשמוע את קולם הייחודי.”
מיטל אבוקסיס, ראשת בית הספר לתקשורת וקולנוע בפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים מצביעה על שיתוף הפעולה הפורה זה שנים רבות עם משרד החינוך באירוע פיצ’ינג זה, “חשוב בעינינו לקיים את אירוע הפיצ’ינג אשר מהווה גשר בין התלמידים.ות לאקדמיה ומאפשר חשיפה ראשונה למימוש וגיבוש יצירתם.”