לעתים מגיע השלב בחיינו בו אנחנו שואלים, “מה עכשיו”. ברגעים שכאלה, יש לנו באמת שתי בחירות: הראשונה, היא להעמיק פנימה ולראות מה הוא באמת הצעד הבא. בעוד השנייה, היא להפנות את המבט החוצה ולראות מה “כולם עושים”. בכתבה זו נסביר קמעא על הדרך לבחור את הנתיב שלך, ונתאר קצת איך קורס שיווק דיגיטלי אונליין יכול להשתלב בו.
האם זה נכון לבדוק מה הם הקורסים המומלצים ביותר אונליין?
יש כל מיני דרכים להסתכל החוצה ולבדוק “מה כולם עושים”. ניתן, לדוגמה, לבדוק מה הם הקורסים המבוקשים ביותר ברשת. וכתוצאה מכך לראות מה אנשים עושים, באילו נתיבים הם בוחרים ומה הן “ההטבות” הטמונות בבחירת מסלול קרייריסטי שכזה. או לפחות, לימודי. ובכן, אין דבר רע בלאסוף ידע אובייקטיבי על קורס מסוים, להבין מה הן ההטבות והחסרונות בבחירה בו. ועם זאת, אם ננסה לבחור את הצעד הבא על בסיס מה שאחרים כבר בחרו, יכול להיות שלא נפגע במטרה. למעשה, אם נתחבר לרשת ונבדוק מה הם הקורסים המומלצים ביותר ברשת, כלומר – אלו קורסים היו הפופולאריים והמבוקשים ביותר לשנת 2021 – נוכל לראות בעיקר קורסים טכנולוגיים, קורסים באורחות חיים, קורסים הקשורים ללמידה, וכן הלאה.
זה לא אומר שאין ערך בקורסי שיווק, כמו קורס שיווק דיגיטלי אונליין או קורסים אחרים שלא נוגעים לטכנולוגיה, פסיכולוגיה או תקשורת. זה פשוט אומר שפלטפורמות שונות מושכות אליהן אנשים שונים, שבאים ללמוד בהן משהו ספציפי. כך שכל פלטפורמה תמליץ על קורס אחר, על בסיס בחירות שאנשים אחרים כבר עשו. ייתכן, שכדי לבחור את הקורס הנכון והמתאים לנו – אנחנו צריכים לבחור בדרך אחרת. עלינו לפתוח את העיניים הפנימיות, ולשמוע את הקול הפנימי שלנו – קול האמת, כדי להבין מה עכשיו.
איך קורס שיווק דיגיטלי אונליין יכול להתאים?
ואיך קורס שיווק דיגיטלי אונליין משתלב לכל זה? ובכן, אנחנו לא יכולים להגיד לך איזה קורס לבחור, או אם קורס שיווק דיגיטלי אונליין אכן יתאים לך. אך אנחנו כן יכולים לדבר עליו בקצרה ולראות אם זה מעורר לך משהו, אם הקול הפנימי שלך עולה לפני השטח ואומר, “כן, זה בשבילי”. כי אם הוא לא, ייתכן שזה לא בשבילך. אך אם יש קריאה פנימית, ייתכן ששווה לך להעמיק ולבדוק מה יש לעולם השיווק להציע לך.
באופן עקרוני, המילה שיווק מהדהדת לנו את המילה “שוק”. וכדי להמחיש מה עושים עם הכשרה שיווקית, אפשר לדמיין דוכן בשוק. נניח שיש המוני דוכנים, וכל אחד מהם מוכר מרכולתו. אך יש דוכן אחד ספציפי, שמושך את כולם. האם הקורא הנבון יוכל לנחש מדוע זאת? ובכן, הכשרה שיווקית חכמה יכולה לעזור לו להבין מה גורם לדוכן אחד להצליח במיוחד. במקרה זה, ניתן לייחס זאת לכמה גורמים:
- הצעה מושכת
- פער מחירים מושך
- הסחורה / ההיצע הכי טוב
- המוניטין הכי טוב
- המיקום הכי טוב
- העזרים הגרפיים הכי מושכים (לדוגמה, פלאיירים או שלטים)
- הפרסומות הכי אפקטיביות (לדוגמה, לקרוא בקול רם מה למכירה לבאי השוק)
וכן הלאה.
הערך בלמידת קורס שיווק דיגיטלי אונליין
אלא שמי שבאמת מבין שיווק, יכול לזהות מבין כל אלו, מהו הגורם הכי משפיע. וזה הערך בלמידת קורס שיווק דיגיטלי אונליין. לא רק כי ניתן ללמוד אותו ברחבי הרשת, מבלי לעזוב את הספה. אלא כי יש אפשרות להעמיק לתודעת השוק, ולהבין איך מביאים ערך שאנשים באמת רוצים לרכוש עם כספם. ולצורך העניין, מומחי שיווק מסוימים יגידו שאף אחת מהסיבות שמנינו בפסקה הקודמת היא זו הרלוונטית להצלחת הדוכן. הנזכרים לעיל יגידו, שהסיבה להצלחתו היא דווקא יכולתו להציע לקהל נלהב. כלומר, בחירת הקהל שאנו רוצים לשרת, משמעותית יותר מבחירת המוצר / שירות שאנו רוצים למכור, והצורה שאנו עושים זאת.
לא כל מרצה לשיווק בהכרח ידע ללמד סוג כזה של הבנות. אך מי מאיתנו שבאמת מתעניין בהבנות העמוקות של עולם השיווק, ומעוניין בידע פרקטי כדי להשפיע על מסחר של עסקים מסוימים, יכול להמשיך ולבדוק כיצד קורס שיווק דיגיטלי אונליין יכול להתאים לו.