בימים אלו, מתפרסמים לראשונה הנתונים על פתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה (2021-2022), מהו אפקט הקורונה שיחול השנה, האם האוניברסיטאות יהפכו ללמד יותר במודל היברידי, והאם חל שינוי בבחירת המקצוע של הסטודנטים?
אפקט הקורונה: נרשמה עליה מרשימה של 9% במספר הסטודנטיות והסטודנטים הלומדים באוניברסיטה הפתוחה. מגמות הגידול הבולטות: גידול של 20% במספר תלמידי התיכון, עליה של 21% בחיילים בשירות חובה וכן 20% במספר החרדים הלומדים באוניברסיטה.
מקוון או פרונטלי? הסטודנט יכול לבחור: האוניברסיטה הפתוחה היא האוניברסיטה היחידה המאפשרת לסטודנטים גמישות מלאה באופן הלמידה: מפגשים פרונטלים או למידה מקוונת. מנתונים ראשונים לגבי ההרשמה לשנת הלימודים הנוכחית, עולה כי רק כ-25% מהסטודנטים מעדיפים להגיע לכיתות וללמוד בצורה פרונטלית והיתר – מעדיפים לימוד מרחוק בצורה מקוונת.
הנהירה להיי-טק ולמדעים: השנה חלה עלייה דרמטית במספר הסטודנטיות והסטודנטים שלומדים מתמטיקה ומדעי המחשב (19%+), ומדעי הטבע והחיים (15%+).
תכניות לימוד חדשות, עדכניות ורלוונטיות למאה ה-21: האוניברסיטה, שעומדת בתחרות על הסטודנטים מול שאר המוסדות האקדמיים, מפתחת תוכניות שמתאימות למאה ה-21 : תואר למצטיינים במדעי המחשב והנדסת תוכנה, תואר ראשון בקוגניציה, תואר ראשון במדעי הנתונים (Data Science) וכלכלת רשת, מסלול התמחות בתחום מדעי הרוח הדיגיטליים, תואר ראשון בפכ”מ (פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה).