תהליך אופטימיזציה למנועי החיפוש או כפי שהמונח מוכר בעברית תהליך קידום אתרים מתמקד בצורך של חברות עסקיות המיוצגות על ידי אתר אינטרנטי להגיע לתפוצה מיטבית של חשיפה על מנת להגדיל את קהל הלקוחות, למשוך את תשומת הלב של משתמשים רבים ככל האפשר ובסופו של את מחזור ההצלחה העסקית- כלכלית.
הרעיון לפתח את תהליך הקידום מחייב להבין את תהליך החיפוש ברשת האינטרנט ובייחוד את פעולתם הטכנולוגית המתקדמת של מנועי החיפוש ובראשם גוגל. תהליך הקידום מתמקד למעשה בהגדלת התנועה המיטבית לאתר עסקי כדי שיקבל דירוג גבוה במיוחד בין רשימת תוצאות החיפוש האורגני, הטבעי. אמנם גם בעידן שבו רשת האינטרנט הפכה להיות המובילה בין רשתות לתקשורת המונים יש עדיין אפשרות לפרסם ברבים באמצעות ממון, כסף. כך בדיוק כמו תשלום עבור מודעה בעיתון או עבור פרסומת בתוך תכנית בטלוויזיה המסחרית- ניתן לשלם עבור קידום ממומן, קידום זמני המופק על סמך חוזה ממוני תמורת כל הקלקה על האתר. ברוב המקרים מודעות אלו מופיעות בראש רשימת התוצאות, כאשר הן מודגשות ומסומנות באמצעות המילה מודעה במסגרת לצדן. ברוב המקרים קידום ממומן- דווקא מפאת העובדה שהוא נשען על תשלום קבוע אינו מתאים למשך זמן ארוך וכמובן גם תוצאת הפרסום לרוב אינה נשמרת מעבר לזמן שבו המודעה מופיעה באופן מלאכותי תמורת הכסף האמור בראש הרשימה. לעומת זאת אופטימיזציה למנוע החיפוש ותהליך טבעי, אורגני של קידום אתרים נשען על שיפור האתר המסחרי בכמה פרמטרים על מנת למצב אותו כאיכותי יותר וכרלוונטי במיוחד עבור הגולשים המתעניינים. כל הרעיון של קידום אתרים זה מושתת על אסטרטגיות יעילות הקשורות לאבחנה מבדלת בין האתר המסחרי המקודם לבין מתחריו. הנחה זו מביאה את מנועי החיפוש בעודם סוקרים את האתרים לשם קיבוע המיקום בדירוג רשימת תוצאות החיפוש לשפר את מיקומם של האתרים העוברים תהליך אופטימיזציה. התהליך קשור הן לצד הוויזואלי באמצעות שיפור העיצוב של האתר ותשומת לב רבה לפרטים שעשויים למשוך את הלב, הן מהפן הטכני- צוות העובדים בחברות קידום האתרים יעשו כל שביכולתם על מנת למנוע תקלות טכניות כמו שגיאה 404 שמביאה לתחושות אכזבה אצל רוב המשתמשים וכמובן בצד התוכני- על ידי מינוף השימוש במילות מפתח רלוונטיות ושיפור תוכן האתר.
מאמרים נוספים ניתן לקרוא ב seoup.co.il