תחום האנימציה נכנס לתודעה בשנים האחרונות והפך למאוד אופנתי, אם זה בזכות סרטי אנימציה כמו פרוזן, ‘הכל בראש’, Spiderman: Into The Verse, משחקי וידיאו כמוRed Dead Redemption 2, פיפא או פורטנייט. וגם אפילו בזכות עולמות אחרים כמו: פרסום, מידול של דירות ובתים, VR, מציאות מדומה ועוד. אבל אילו תפקידים קיימים בשוק? במה ניתן לעסוק לאחר שמסיימים קורס אנימציה?
קבלו את שלושת התפקידים הפופולריים ביותר בעולם האנימציה:
קונספט ארט –
בכל סרט אנימציה או משחק צריך לחשוב על העולם והדמויות שמפתחים אותן. אז רגע לפני שמעבירים את כל ההוראות לאנימטור, יש איש (או צוות) שאחראים על יצירתם. עוד לפני שהופכים אותם לתלת מימד.
הם יחשבו כיצד הדמויות ייראו, איך לינק (Link) ייראה במשחק החדש של זלדה, כיצד הפוקימונים במשחקים החדשים הולכים להיראות, האם הגיבור של המשחק יהיה גבוה, אימתני ושרירי? או דווקא נמוך, עם אוזניים מחודדות ועיניים ירוקות?
מדובר בעבודה לא פשוטה בכלל שדורשת המון מחשבה ויצירתיות. כל פריט קטנטן יכול לשנות את הדמות או האובייקט, סתם למשל, האם במהלך המשחק יתקיפו אותנו זומבים שהגוף שלהם חצי מבותר או שהם ייראו אנושיים לחלוטין?
אנשי קונספט ארט לרוב עובדים מול בלוק ציור או במקרים אחרים עם לוח וואקום (לוח שניתן לצייר עליו בעזרת עט דיגיטלי).
ממדל בתלת מימד –
אז לאחר עבודתו נאמנה של הקונספט ארט, פה נכנסת עבודתם של הממדלים. הם למעשה לוקחים את הקונספט הראשוני שביצעו בקונספט ארט והופכים אותו לתלת מימד. עליהם להחליט מה יהיה הנפח של הדמות אותה הם בונים, כמה היא גבוהה, רחבה, איך רואים אותה מכל זווית אפשרית. האם כפות הידיים שלה גדולות או קטנות?
בגדול – הם לוקחים את מה שנכתב על בלוק ציור או קובץ בפוטושופ ומפריחים לו חיים. אם נשווה זאת לעולם האומנות, הם לוקחים ציור (לא משנה אם מדובר על סופר מאריו, פיקאצ’ו או אפילו באטמן) ומפסלים אותו מחדש בתלת מימד.
אנימטור –
אנימטור הוא הקוסם שבצוות, הוא לוקח את דמות, חיה או כל דבר אחר ומפריח בה חיים. בדיוק כמו שפרופסור מקגונגל עשתה בסרט האחרון של הארי פוטר, כשהיא העירה לחיים את חיילי האבן העצומים שיגנו על הוגוורטס.
קיימים מספר סוגים שונים של אנימציה:
- ציור ידני של דמויות בתלת/דו מימד
- אנימציה ממוחשבת
- סטופ מושין (Stop Motion)
- הנפשה ממחשבות (בדיוק כמו סרטי דיסני האחרונים שיצאו לאור)
אפשר לומר בעצם שתפקידם של האנימוטרים הוא ממש כמו להריץ בובה על מריונטה או בית בובות. הם נכנסים אל הראש של הדמות אותה הם בונים ומתארים לעצמם כיצד היא תרגיש או תחוש. סתם לדוגמה, הדמות הראשית שלנו נתקלה בדרקון ענק באמצע הסיפור, האם הגיבור שלנו הולך להגיב לכך בגבורה עם פרצוף קשוח? או שדווקא הוא קצת יפחד וייקח צעד אחורה?
האנימוטרים מקבלים לידיהם סצנות והם צריכים לדעת איך להביע או להנפיש אותן בעזרת הדמויות. מה שהופך את התפקיד לכל כך מסקרן ומעניין, וכל אנימטור שמקבל סצנה יפתח אותה בצורה שונה אחרת מכל אנימטור אחר. למעשה, אנימטור הוא רק לא ביצועיסט שמזיז את הדמות, אלא חושב כיצד איך היא מרגישה, מה היא חשה ומה היא עלולה לעשות בכל שלב בסרט, סרטון, פרסומת או משחק.
אנימטורים עובדים בעיקר על שתי התוכנות הפופולריות ביותר שקשורות לאנימציה, שהן Maya ו-ZBrush.
בשורה התחתונה, מדובר בתחום מרהיב, כך שאין פלא שישנם המון אנשים צעירים ושאפתנים הרוצים להירשם אל קורס אנימציה.